Skip to main content

Nadat het een hele tijd goed is gegaan, Nu weer problemen met sms'en en deze foutcode.

Toestelinstellingen kan ik niet gebruiken omdat mij toestelmerk (Motorola) er niet tussen staat. 

Hoe kan dit opgelost worden?

Welkom @Marion_TA! Bedankt voor je bericht.  Oehh.. de code 38 herken ik niet meteen en is dus vermoedelijk een foutcode van het toestel zelf. Desondanks wil ik natuurlijk graag met je meedenken, daar zijn we immers het Forum voor. 
Kun je met wat meer vertellen over de code? Wanneer verschijnt deze code in beeld? Krijg je deze code bijvoorbeeld bij alle sms'jes die je wilt versturen of juist alleen bij het sms-en naar een betaalde sms dienst? Verschijnt de code in beeld of krijg je een sms(bericht) binnen met die code? 
Heeft je toestel misschien een update gehad waardoor wellicht de instellingen van de sms-centrale gewijzigd zijn? 
Ik kon zo gauw geen stappenplan vinden op internet? :thinking:  Probeer de volgende stappen eens te doorlopen om dit te controleren.
Ga naar: Instellingen > het kopje  SMS- berichten].  Hier hoort dus het telefoonnummer +31 653131313 te staan.

Als dit niet werkt zou kijk dan eens te kijken bij je berichten zelf. 

  1. Raak  > Berichten aan.
  2. Raak  > Instellingen aan.
  3. Breng wijzigingen aan in de sectie MELDINGEN.

Laat het maar weten als het is gelukt. Ik zoek graag nog even verder, mocht dit nodig zijn. 


Hi Lisa, zie sms'en geeft problemen met Motorola waarin ik eerder dit probleem heb gemeld. Bij die melding heb je me geholpen. 

Probleem lijkt te zijn verholpen. Geen problemen meer gehad. Mogelijk overgang naar nieuw abonnement. 


Haha, wat stom! Ik was dit zelf. Tijd om de laptop dicht te klappen. Bedankt voor je bericht en nog een fijne avond gewenst. :smile:


Reageer