Skip to main content

Ik heb een nieuwe telefoon en wilde mijn esim installeren deze moest ik van mijn oude telefoon verwijderen. Toen kreeg ik een foutcode en ben ik nu onbereikbaar doordat dit niet werkt.

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik kijk mee voor een oplossing. 

Als je een e-sim gaat overzetten naar een nieuwe telefoon moet je vooral niet eerst de e-sim verwijderen van de oude telefoon. KPN stuurt namelijk tijdens de installatie een verificatie sms naar jouw nummer. Die code ontvang je op de oude telefoon en voer je in op de nieuwe. Dan activeert daar de e-sim en wordt de e-sim op het oude toestel automatisch uitgeschakeld.

Als het goed is moet je die e-sim nog kunnen "redden”. 

Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op het oude toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal (als het goed is) de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig. Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk.

bron: Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community 

Hoi ​@Michelle020993, en ook ​@Jordivs, welkom hier. Ruud hierboven heeft gelijk. Ik heb zijn reactie dan ook als antwoord gemarkeerd. Wil je kijken of het lukt om op die manier de e-sim weer actief te krijgen?

Als dat dan is gelukt, dan kun je vervolgens op je nieuwe toestel de MijnKPN app installeren en daar het e-sim installatieproces doorlopen. Dan wordt de e-sim op het nieuwe toestel geactiveerd, en automatisch gedeactiveerd op de oude.

Reageer