Skip to main content

Mijn Klacht

Mijn zoon heeft samen met mij zijn mobiele abbonement over gezet van telfort naar KPN 31 augustus 2019 bij VTUtelecom in Uden zonder nummmerbehoud.
Ter plaatse werd dit abbonement overgezet oude simkaart werd door geknipt en nieuwe geplaatst en ingesteld.Ook werd alles meteen geregeld met het af zeggen abbonement ivm ander tel nummer.Nu is er wat mis gegaan met het overzetten (afzeggen) oude tel nummer.Ik heb al eerder contact gehad over rekeningen die ik kreegvan KPN want ik betaal automatisch er werd gezegd dat dit toch van mij was.Nu betaal ik na wat ik deze week weer contact had met KPN al vanaf 31 augustus 2019 tot nu toe voor een tel nummer dat is vergeten af te zeggen en waar ook nooit gebruik van is gemaakt kon ook niet sim was vernietigd.Het gaat om telnummer*********s geworden telnummmer *******.Graag had ik het betaalde bedrag van die maanden terug mij werd geadviseerd door KPN om dit via deze weg te doen. Ik graag wat van jullie.

MVG

Gewenste Oplossing

Als ik mijn geld of een gedeelte ervan terug krijg.

Hallo Rudy, welkom terug op het forum. Je geeft aan dat je vorig jaar zonder nummerbehoud bent overgestapt van KPN naar Telfort met je mobiel, en nu nog gefactureerd wordt voor het KPN abonnement.

Als jij zonder nummerbehoud ‘overstapt’ dan is er geen sprake van overstappen. Je neemt dan gewoon bij Telfort een abonnement af. Het KPN abonnement wordt dan niet automatisch opgezegd, daarvoor moet je dan zelf nog contact opnemen met ons. Is dat ook gebeurd?

Vul alsjeblieft je forumprofiel in met adresgegevens het het klantnummer of het 06-nummer van het KPN abonnement dat beëindigd had moeten worden. Dan kijk ik dit hier voor je na wat er nou aan de hand is. En hoe dit opgelost kan worden. Laat even weten als je dit gedaan hebt.


Je hebt nog niet weer gereageerd, @rudy bevers! Heb je hierover inmiddels verder contact gehad? 


U leest het verkeerd ik ben over gestapt van telfort naar KPN.Ter plaatse is toen het abbonement meteen telefonisch ook af gezegd. Alleen VTU geeft de schuld aan KPN en andersom maar daar schiet ik niks mee op.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Excuus, Rudy, ik bedoelde inderdaad ook van Telfort naar KPN. Dank voor het invullen van je forumprofiel. Daarmee heb ik nu gekeken naar de situatie.

Er is nergens bij ons destijds (in augustus) aangegeven dat het oude abonnement opgezegd moest worden. Er is geen opdracht tot opzegging aanwezig uit die periode. Het lijkt er dan op dat de winkel dit niet goed heeft doorgegeven.

Echter, de verantwoordelijkheid voor het opzeggen ligt bij jou. Jij bent de contractant. Van een opzegging krijg je een bevestiging. Je had dan ook, omdat je die niet kreeg, al veel eerder contact kunnen opnemen. Ik zie dat alleen ook niet terug.

Los van een contactmoment in oktober over het nieuwe abonnement zie ik hier geen contactmoment over rekeningen zoals jij aangeeft.  Wanneer was dit? Het enige andere contactmoment is dan pas op 31 maart weer. En op dat moment is uiteindelijk de opzegging in het systeem gezet. Deze gaat, vanwege de verplichte maand opzegtermijn, op 1 mei in. Tot die tijd blijft het abonnement doorlopen. Daar kan ik, gebaseerd op wat ik nu zie, niets aan veranderen.


Hallo Erik ik vind het triest jullie kunnen zien dat er nooit gebruik is gemaakt met deze telefoon na augustus 2019.ook kon ik dat ook niet zien om dat die telefoon ook niet van mij is.Maar als KPN dan toch al het geld wil ontvangen en niet tegemoet wil komen vind ik zielig maar zo ga je om met (vaste) klanten.

 

MVG Rudy Bevers