Skip to main content

Hej goedenavond,

Vorige week heb ik mijn nieuwe iPhone 16 Pro in gebruik genomen. Alleen bij het omzetten van mijn Apple Watch 9 Series met GPS en Cellular naar mijn nieuwe iPhone loop ik tegen een probleem aan. Als ik mijn mobiele netwerk wil configureren zou deze al in gebruik zijn op een andere Apple Watch. Nu heb ik een abonnement met e-sim en multisim voor mijn huidige Watch, hieraan is niets veranderd. Hoe kan ik dit probleem oplossen? 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,

Chantal Hek 

Vanmiddag ruim een half uur met de klantenservice van KPN aan de telefoon gezeten. Maar mijn probleem is opgelost! Echt super geholpen door een vriendelijke meid die dit als bijbaan naast haar studie rechten doet, chapeau! 🤗

Goedenavond,

ik heb exact hetzelfde probleem:

Kan je me aangeven hoe het is opgelost, of wat ik moet aangeven bij KPN.

De multisim is al verwijderd in MijnKPN, maar probleem blijft….

Fijn dat het jouw gelukt is de Apple Watch te koppelen aan jouw nieuwe telefoon, @ChantalHek!

De oplossing voor @MiBle is om de KPN Multisim eerst op jouw oude telefoon te verwijderen. Hieronder de instructies:

1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'.
  3. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  4. Kies ‘Beheer KPN NL-account’.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Kies het eSIM-abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op ‘Uitzetten’ en bevestig dit door nogmaals op ‘Uitzetten’ te tikken.
  8. Kies ‘Sluiten’. Multisim op jouw oude Apple Watch wordt nu uitgezet.
  9. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  10. Kies ‘Verwijder KPN NL-abonnement’. Bevestig jouw keuze door nogmaals op ‘Verwijder KPN NL-abonnement’ te klikken.
  11. Jouw Multisim profiel is nu verwijderd.

Daarna kan je deze opnieuw koppelen op jouw nieuwe telefoon:

1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'.
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'.
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim.
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'.
  8. Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren.

Dank voor je optie, maar dat gaat niet lukken, want de telefoon is al weg via Trade-in en was dus al leeg.

KPN helpdesk gebeld en deze heeft de multisim daarop van mijn abonnement losgekoppeld (en staat dus ook niet meer in MijnKPN) , maar…. Genoemd probleem blijft ; ik kan dus niets met de oude telefoon, Multisim is van het abonnement af, maar hou deze melding op mijn Apple watch.

help !

@MiBle Je hebt de multisim dus al via de telefonische klantenservice laten verwijderen, maar toch lukt het niet om een nieuwe te installeren. Heb je de Apple Watch ook al eens een reset gegeven?

Dank voor je bericht Denise.

Dat heb ik inderdaad gedaan en ik heb zojuist ook weer geprobeerd om de multisim te activeren, maar blijf de melding krijgen dat de multisim reeds in gebruik is op een andere Apple Watch. Wellicht dat er bij KPN (hoop ik) een vinkje misschien toch niet goed staat ? 

Ik lees op diverse forums dat er ook een “bevestiging van ontkoppelen” komt via SMS of zo ?

Deze heb ik niet ontvangen, dus misschien zegt je dat iets meer ?

dank voor je hulp trouwens!

Het klinkt inderdaad alsof er achter de schermen toch nog een multisim actief staat. Mijn advies is om morgen telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. Mijn collega kan er opnieuw naar kijken voor je.

Reageer