Skip to main content

Esim activeren lukt niet. Ik krijg steeds een foutmelding

Goedemorgen Linda. Zou je dan eens kunnen toelichten welke foutmelding je precies krijgt en welk toestel je in gebruik hebt?

Je kan even kijken naar het artikel op onze kennisbank: E-sim bij KPN.

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

Ik krijg die SMS niet maar denk dat dat komt omdat mijn mobiele nummer dus niet werkt op dit moment. Abbonement toevoegen staat er niet bij. Er staat Esim toevoegen en daarna kan ik kiezen sim overzetten van een ander apparaat, qr code scannen, zoeken naar esim. Bij zoeken naar esim dan vind mijn telefoon niks. In mijn kpn app geeft hij ook een fout 


Dat zijn dan wel de opties die je hebt. Je stapt dus over op een nieuw toestel met een bestaand abonnement? Ik denk dat het tijdelijk plaatsen van een fysieke simkaart dan een tussenstap moet zijn. Ik zou je dan willen adviseren om even een KPN Winkel in de buurt te bezoeken. Dan ben je het snelst geholpen.