Skip to main content

Ik heb een nieuwe telefoon en daar mijn Apple Watch opnieuw aan gekoppeld. De multisim werkt niet meer want ik krijg de melding dat die nog in gebruik is bij een ander apparaat. Die kan ik nergens uitzetten want dat andere apparaat is terug naar fabrieksinstellingen.

Mijn vriend heeft nu mijn oude iPhone die eerst terug gezet is naar fabrieksinstellingen, heeft ook zijn Apple Watch opnieuw gekoppeld, zelfde probleem.

Ik lees in diverse topics dat dit bij meer mensen problemen heeft opgeleverd, vraag is nu wie kan ons helpen om voor beide nummers de multisim weer vrij te geven zodat we deze weer kunnen gebruiken?

Hoi ​@Plukidu 

Welkom op de community van KPN.

Het probleem waar jullie nu tegenaan lopen, heeft alles te maken met de activeringslot (beveiliging) op je Apple Watch, in combinatie met de iPhone waaraan je hem hebt gekoppeld.
In jouw geval dus de iPhone die je inmiddels hebt weggegeven aan jouw vriend.

Door jouw oude iPhone (die je vriend nu heeft) terug te zetten naar fabrieksinstellingen, zal de activeringslot er gewoon op blijven zitten, waardoor jullie nu deze melding krijgen.

Gelukkig valt alles op te lossen, dus ook dit probleem.
Apple heeft hiervoor een speciale en uitgebreide support pagina, waar je stap voor stap wordt begeleid hoe je deze activeringscode kunt verwijderen.

Zodra dat is gebeurd, zou je gewoon weer jouw Apple Watch kunnen koppelen aan je nieuwe iPhone.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op deze supportpagina van Apple:
Het activeringsslot op je Apple Watch

Laat even weten, als het je allemaal is gelukt.

Hoi Michel,

dank voor je reactie. Ik heb de stappen gevolgd uit de link (wissen via iCloud.com), maar dat heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd. Ik heb de Apple Watch opnieuw gekoppeld maar ik krijg nog steeds dezelfde melding helaas.

groetjes,

Jessica

Hoi ​@Plukidu 

Bedankt voor je terugkoppeling terug.
Met de link omtrent het activeringsslot op je Apple Watch ben je helaas niet verder gekomen, behalve dan via iCloud.

Maar niet getreurd, dan gaan we over op plan B.
En dat is het koppelen van je Apple Watch met je nieuwe iPhone, want ook daarvoor is een aparte support pagina voor aangemaakt door Apple.

Lees deze supportpagina even goed en rustig door, en volg dan de stappen die daarin worden vermeld, in de goede hoop dat het je nu wel gaat lukken.

Klik op de link: Een Apple Watch koppelen met een nieuwe iPhone

Ik hoor het graag van je, zodra het je is gelukt.

Hoi Michel,

het koppelen van de Apple Watch aan mijn nieuwe telefoon is geen probleem, dat heb ik nu herhaaldelijk gedaan. Ik loop alleen vast wanneer ik de multisim wil activeren, zie de melding in de bijlage. Wat ik begrijp uit andere topics is dat KPN dat kan vrijgeven, mits je iemand aan de lijn krijgt die snapt waar je het over hebt. Het lijkt niet iets te zijn wat je zelf kunt oplossen, ik ben inmiddels een paar uur verder met allerlei oplossingen uitproberen. Voor nu laat ik ‘m even gekoppeld zonder dat de multisim werkt.

Groetjes,

Jessica

Hoi Jessica,

Je kunt inderdaad nu beter de klantenservice van KPN even bellen, om daar jouw multisim abonnement stop te laten zetten door een medewerker.
Dit kun je dan het beste doen via de afdeling opzeggingen en contractbeheer van KPN, waarbij je dan alleen hoeft aan te geven dat je per direct de multisim abonnement wilt beëindigen, als optie bij je mobiele abonnement.

Zodra je multisim is beëindigd/stop is gezet wacht dan minimaal 2 uur, voordat je hem weer gaat activeren via jouw nieuwe iPhone.
Vaak heeft het systeem even de tijd nodig, om een beëindiging goed te verwerken.

Telefoonnummers:

• 0800-0402
  • 1200 (Vanaf je KPN mobiele aansluiting)

De openingstijden van de afdeling Opzeggingen en Contractbeheer zijn:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Laat me nog even weten, zodra alles is opgelost en je multisim weer actief is op jouw Apple Watch.

Vriendelijke groet,

Michel

Hoi ​@Plukidu. Wat vervelend dat het niet lukt om jouw Multisim te activeren. Heb je inmiddels hierover al contact opgenomen met onze klantenservice. Ik ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen. 

​@Vikash van KPN ik heb de klantenservice gesproken, de medewerker gaf aan de multisim te hebben stop gezet en dat ik mijn telefoon een keer helemaal uit moest zetten en daarna weer aan. Ook heb ik mijn Apple Watch eerst weer losgekoppeld. Daarna als nieuwe watch geconfigureerd, dus niet vanuit de backup. Maar helaas, dezelfde melding…..

kan je niet je Apple Watch nog een keer koppelen aan je oude mobiel, die je vriend nu heeft blijkbaar.

kan je niet je Apple Watch nog een keer koppelen aan je oude mobiel, die je vriend nu heeft blijkbaar.

Hoi ​@RobvdPoel 

Als de iPhone volledig is teruggezet naar fabrieksinstellingen, zoals TX ​@Plukidu ook al vermelde in haar vraag, dan is dit helaas niet meer mogelijk.
Met het volledig terugzetten naar de fabrieksinstellingen wis je alle gegevens op de iPhone, dus ook de gegevens van de Apple Watch App.

Na het resetten en terugzetten naar fabrieksinstellingen, is de iPhone in feite nieuw vanuit de doos.

Hoi ​@Plukidu 

Vervelend dat het probleem nog steeds niet is opgelost, ook niet nadat je jouw multisim abonnement via de klantenservice had opgezegd.
Heb je van deze opzegging wel een bevestiging gekregen via de mail en/of sms??

Heb je die inmiddels niet ontvangen, het kan namelijk zijn dat de multisim niet goed uit je mobiele abonnement is gehaald, en zou je nog een keer moeten bellen om dat te laten checken.

In het laatste geval, als echt niets meer helpt, dan zou ik met jouw Apple Watch, je eigen iPhone en de iPhone van je vriend (jouw oude iPhone) even langs een Amac Winkel in de buurt kunnen gaan, daar werkt vakkundige personeel die alles af weten van Apple producten.

Woon je in de Randstad (West-Nederland) dan kun je ook langs een Apple Store gaan, dat zijn eigen winkels van Apple zelf.

​@Michel.uit.Arnhem 

Gisteren nogmaals met de klantenservice van KPN gebeld. Hier kreeg ik een medewerkster aan de lijn die wel bekend was met het probleem. Zij gaf aan dat de multisim in het systeem gewoon nog actief stond, dus geen idee wat de eerdere medewerker dan heeft gedaan. Maar zij zag ook dat ik een e-sim gebruik, dat klopt inderdaad, zo heb ik dat van mijn oude telefoon overgezet. Maar de multisim in combinatie met e-sim werkt niet, zo wist zij te vertellen. Dat zou inderdaad wel eens kunnen, want 2 jaar geleden zijn wij inderdaad bij een KPN winkel langs  geweest omdat het toen in het begin ook niet werkte. In mijn oude telefoon én uit de oude telefoon van mijn vriend zat inderdaad een simkaart, dat was ik helemaal vergeten. Nu hebben we opnieuw simkaarten aangevraagd wat dan het probleem zou moeten gaan verhelpen. Wordt vervolgd.

​@Michel.uit.Arnhem 

Gisteren nogmaals met de klantenservice van KPN gebeld. Hier kreeg ik een medewerkster aan de lijn die wel bekend was met het probleem. Zij gaf aan dat de multisim in het systeem gewoon nog actief stond, dus geen idee wat de eerdere medewerker dan heeft gedaan. Maar zij zag ook dat ik een e-sim gebruik, dat klopt inderdaad, zo heb ik dat van mijn oude telefoon overgezet. Maar de multisim in combinatie met e-sim werkt niet, zo wist zij te vertellen. Dat zou inderdaad wel eens kunnen, want 2 jaar geleden zijn wij inderdaad bij een KPN winkel langs  geweest omdat het toen in het begin ook niet werkte. In mijn oude telefoon én uit de oude telefoon van mijn vriend zat inderdaad een simkaart, dat was ik helemaal vergeten. Nu hebben we opnieuw simkaarten aangevraagd wat dan het probleem zou moeten gaan verhelpen. Wordt vervolgd.

multisim in combinatie met e-sim werkt niet zeg je. Wist ik niet. Nog niet zolang geleden  heb ik multisim genomen ,en gelukkig (bij toeval) ook kort geleden mijn e-sim vervangen door een gewone simkaart. 

Hoi ​@Plukidu en ​@RobvdPoel 

Even een rectificatie, om misverstanden te voorkomen.

De multisim voor je Samsung Watch of Apple Watch, kun je gewoon combineren met een E-sim in je smartphone, daarvoor hoef je echt géén fysieke simkaart voor te nemen.
Sterker nog de multisim is in feite een E-sim, maar dan voor je Watch!

Zelf heb ik een E-sim in mijn iPhone 14 Pro Max in combinatie met een multisim in mijn Apple Ultra 2, en dat werkt prima samen zónder problemen.

De E-sim of een fysieke simkaart maakt helemaal niets uit, beide doen hetzelfde werk, namelijk dat je kunt bellen, gebeld kunt worden, sms’en en internetten op je smartphone.

Dus de medewerkster die jij gesproken hebt ​@Plukidu aan de telefoon, heeft je dus niet goed voorgelicht en vertelde je dus iets wat niet klopt.

Met andere woorden, je hebt helemaal voor niets fysieke simkaarten besteld.

Reageer