Skip to main content
Beantwoord

Ga ik automatisch over naar Hussel als ik straks mijn mobiele abonnement verleng?

  • January 8, 2020
  • 7 reacties
  • 449 keer bekeken

Ik zie in het forum dat abonnees op KPN Compleet overgezet zijn naar Hussel, alleen omdat ze een verlenging van een mobiel abonnement hebben aangevraagd. Komende maand moet ik mijn mobiele abonnement ook verlengen. Ga ik dan ook over van Compleet naar Hussel met alle nadelen van dien?

Beste antwoord door RBxx

Hallo @Nora Anna 

Na afloop van de afgesproken contractperiode (1 of 2 jaar) moet je niet verlengen, het kan. Het contract loopt vanzelf door in een contract voor onbepaalde tijd tegen dezelfde voorwaarden maar met een opzegtermijn van een maand. De evt. toestelaflossing stopt natuurlijk, die lening is afbetaald.

Verlengen kan inderdaad alleen tegen de nieuwe Hussel voorwaarden.

Als je tevreden bent met je huidige abonnement én toestel laat je het abonnement gewoon doorlopen, zo niet dan wordt het Hussel.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 8, 2020

Hallo @Nora Anna 

Na afloop van de afgesproken contractperiode (1 of 2 jaar) moet je niet verlengen, het kan. Het contract loopt vanzelf door in een contract voor onbepaalde tijd tegen dezelfde voorwaarden maar met een opzegtermijn van een maand. De evt. toestelaflossing stopt natuurlijk, die lening is afbetaald.

Verlengen kan inderdaad alleen tegen de nieuwe Hussel voorwaarden.

Als je tevreden bent met je huidige abonnement én toestel laat je het abonnement gewoon doorlopen, zo niet dan wordt het Hussel.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 8, 2020

Je moet helemaal niet verlengen. Dat kan. Je kan het ook niet doen, dan blijft alles zoals het nu is gewoon doorlopen. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 8, 2020

Verlengen is: nieuw abonnement afsluiten op de bestaande aansluiting/nummer.

Dus ja, dat kan alleen met een Hussel abo. Want die zijn er sinds 8 oktober (alleen maar).

Of je laat je huidige 'gewoon' doorlopen. Zoals ik met de mijne doe, afgesloten medio maart 2011.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 8, 2020

Dank jullie voor jullie reacties. Verlengen is dus vernieuwen…. Dat is handig om te weten.

Ik ga dan maar gewoon door met Compleet.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 8, 2020

En dan gewoon bij belsimpel ofzo een nieuwe mobiel aanschaffen als dat nodig is. Gewoon in 1 x betalen, heb je ook geen BKR registratie. En als je wat meer data / belminuten wilt, dan kan je ook gewoon binnen je huidige abonnement een trapje omhoog gaan. Kijk maar:

Gewoon in de app, kan gewoon. Getoonde prijzen gaat nog 5 euro compleetkorting vanaf, want dat blijft dan gewoon geldig. En de data word verdubbeld, dat blijft dan ook gewoon.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2020

Wow, dat scheelt meteen een heleboel. Goed idee, dank je!


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • January 10, 2020

Hoi @Nora Anna, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Zoals meerdere keren aangegeven is, je bent niet verplicht om te verlengen. Vind je jouw huidige abonnement prima zo, met de voordelen van KPN Compleet, dan kan je het gewoon zo laten doorlopen. Het abonnement loopt dan door met dezelfde voorwaarden, alleen kan je het vanaf einddatum contract elke maand opzeggen of per direct verlengen.

En indien je een nieuw toestel wil, dan kan je deze inderdaad ook nog los aanschaffen :hugging:


Heb je nog meer vragen hierover? Dan hoor ik het graag!