Skip to main content

Hoi, ik heb dus een unlimited abonnement en wil naar het buitenland (in europa). In het buitenland heb ik dus een bundel van 25gb. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de mb's die ik daar deel naar mijn gezin van mijn eigen bundel afgaan, of dat ik daar een bundel heb van 25gb én 25gb om te delen.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft!

Groet, 

een aardbewoner:wink:

Goedemiddag @Een aardbewoner, het aantal mb's dat je kan en wil delen gaat niet van jouw eigen 25GB bundel af. 


Hoi @Jeroen_dB Jeroen_dB, bedankt voor het antwoord! Ik zag laatst dat ik tegenwoordig 50 gb kan delen met mn gezin. Geldt dat ook als ik aan het begin van de maand in het buitenland zit en wil delen? Of is het dan minder?

een aardbewoner


Per maand kun je maximaal 50 GB delen met andere simkaarten in het huishouden, ongeacht wanneer je in een maand MB's deelt. Of dat de eerste van de mand is of later in de lopende maand, maakt verder niets uit net als het niet uitmaakt of je deelt in Nederland of het buitenland. 


Ok dankjewel!

 

een aardbewoner


Hi @Jeroen_dB Volgens je collega @Marcia_ ligt dat wat genuanceerder.

In Nederland kan er per maand 50GB worden gedeeld, die vervolgens wel meegenomen kunnen worden naar het buitenland. In het buitenland kan er uit de eigen 25GB worden gedeeld.

quote: niet 25 gebruiken én 25 delen, maar je hebt maar één 25. 

bron: https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/wat-is-mijn-roaming-verbruik-545617?postid=1345498#post1345498


Je hebt helemaal gelijk @RBxx, scherp van je!


Duidelijk @Jeroen_dB , maar helaas gaat mijn gelijk ‘ten koste’ van @Een aardbewoner  :blush::wink:


Ik heb gisteren voor in totaal 40gb gedeeld zonder problemen in het buitenland. Heb mn eigen bundel ook gewoon nog dus snap niet helemaal hoe dat dan kan.


Ik heb gisteren voor in totaal 40gb gedeeld zonder problemen in het buitenland. Heb mn eigen bundel ook gewoon nog dus snap niet helemaal hoe dat dan kan.

Maar @RBxx, hoe kan dit dan? Zijn er nu extra kosten aan verbonden ofzo? Heb nergens een melding gekregen en ook niet dat 50% verbruikt was bij mn eigen bundel.


Hoi @Een aardbewoner , dat weet ik niet. De regels zijn zoals genoemd en bevestigd door Jeroen.
Wat hier fout gaat zal door KPN ( @Jeroen_dB ) bepaald moeten worden.