Skip to main content
Vraag

Galaxy A55 laadt niet goed op en wordt warm, help!!!

• March 18, 2026
  • 8 reacties
  • 65 keer bekeken

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Hey iedereen,

Ik heb in augustus 2024 een Galaxy A55 los gekocht, prima ding.

Sinds enkele weken laad dat ding voor geen meter meer op, wordt ook snel warm.

Als ik de stekker inplug, is het eerst: 1 minuut tot volledig opgeladen als de accu 40% is, daarna springt ie jaar 40 min, daarna naar 20 min, daarna naar 30 min in nog geen 2 min tijd.

Help! Paniekaanval hier😜

8 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 18, 2026

Augustus 2024 is minder dan twee jaar geleden. Mijn advies is altijd om naar een Samsung winkel te gaan met de factuur. Hun kunnen vaak ter plaatsen een diagnose uitvoeren en eventuele reparaties doen.

Ook kan je hem opsturen, Samsung komt dan langs op het toestel op te halen. 

Alternatief kan je hem ook bij een KPN Winkel afgeven, het vervelende daarvan is alleen dat hij niet ter plaatsen kan worden gemaakt. Hij wordt dan opgestuurd. 

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@Ik_Combineer accu en oplaadconnector poort zijn volgens Samsung, gebruikersschade

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 18, 2026

Dat toestel is nog best jong.

Al mee langs een winkel geweest?

los gekocht

Ergo, de winkel waar je 'm vandaan hebt. 

Zolang ie het nog doet kan alles overgezet. Dat appje heet Smart Switch. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 18, 2026

@Ik_Combineer accu en oplaadconnector poort zijn volgens Samsung, gebruikersschade

Ga er mee naar een telefoonwinkel en vervang de accu. 

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Ja, maar, hebben jullie tips, wat ik met dit toestel moet die zich flink aan het misdragen is?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 18, 2026

Je kan altijd langs je lokale Phonelab om het te laten vervangen. Maar ook bij Samsung kan je het (betaald) laten maken.

Maar vaak is zo'n oplaadpunt gewoon wat broekzak pluis wat vast zit waardoor hij niet lekker oplaad.

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@Ik_Combineer ja, maar, bij Mediamarkt is ie al schoongemaakt, ze denken het jabeltje tussen ee oplaadconnector en accu dat die verrot is

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Scubadiverboy1997, wat rot dat je toestel zo vreemd doet. 

Het is hier al genoemd, maar ik denk ook dat je in dit geval het beste langs een lokale telefoonwinkel kunt gaan. Die connector en zelfs de batterij kun je daar ook laten vervangen. Dit doe je wel op eigen risico. 

Wat je in ieder geval nog kunt doen is je toestel helemaal resetten, mocht er kans zijn dat dit een softwarematig probleem is. 
Succes, hopelijk wordt dit snel opgelost.