Skip to main content
Vraag

Gamen op hotspot bijna onmogelijk ondanks goede internetsnelheid en ping

• April 10, 2025
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Beste KPN tech support,

Ik heb sinds vandaag een abonnement bij KPN, de unlimited 400mbit, en op een of andere manier lukt het maar niet om internet te laten werken met games. als ik me internetspeed test krijg ik gewoon 50mbit/sec down en 15mbit/sec up met een ping van 80 maar als ik in games kijk staat er tot wel 4000 ping en hapert de verbinding continu.

Zou iemand van KPN mij wat tips kunnen geven waarmee ik dit zou kunnen oplossen? Ik heb geen vaste wifi voor een paar maanden en had de bundel voor dit probleem afgesloten, het zou fijn zijn als hier een snelle oplossing voor is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• April 10, 2025

Niet gamen op een mobiele verbinding. Dat gaat gewoon niet. Daar is een mobiele verbinding niet geschikt voor. Je zit met 1000en andere mobiele apparaten op dezelfde zendmast en maakt zo allemaal via een flessenhals verbinding met internet. De speedtest kan er leuk uitzien, maar de ping is bijna altijd slecht. Een ping van 80 is natuurlijk al dramatisch. Op glasvezel heb je 4 of 5.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

​@Marlon92 onder de 100 ping kun je echt niet klagen, dan is het een skill issue😜. maar zonder gein 80 ping is prima, dat is het probleem ook niet, stabiel op 2k+ is wel een probleem 😅.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 11, 2025

​@Coen van Hal 

Wat voor mobiel gebruik je? IPhone of Android (Samsung, Oppo)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 16, 2025

Hi ​@Coen van Hal, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 
Een mobiele verbinding is inderdaad niet ideaal om mee te gamen. Vreemd is wel dat je bij een test een veel lagere ping ziet dan in de game zelf. Gebeurt dit bij alle games of bij 1 specifiek?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 16, 2025

Wijzig de APN eens naar portalmmm.nl. Dan ga je naar IPv4 ipv van de IPv6 die je standaard krijgt bij KPN.