Skip to main content

Ik heb het zelfde soort probleem mee gemaakt.

In Duitsland aan de moezel staat de GSM mast op c.a. 1 Km schuin aan de overkant van de camping.

Op mijn toestel L.G.  kan ik met een KPN /Telfort abbo. kiezen tussen O2 en T-mobile, T-mobile is dan voorkeurs netwerk maar dat is waardeloos en eigenlijk niet te gebruiken, handmatig over op O2 en dan heb ik prima internet, kan zelfs met mobiel op accespoint de F1 op Ziggo kijken.

Mijn schoonvader heeft ook abbo. van KPN die zit op de camping in de stoel naast mij en krijgt op zijn toestel Samsung niet eens de mogelijkheid om O2 te kiezen, zit gewoon vast aan T-mobile, Vodafone mag hij niet op. Hier door heeft hij super traag internet, voorbeeld, een tekst whatsapp komt bij mij binnen en c.a. 20 min. later komt het zelfde bericht bij mijn schoonvader. Verder internet gebruik is onmogelijk een zoek opdracht op Google duurt eeuwig.

Nu zit ik voor het dilemma mijn abbo is over een maand afgelopen, mijn vrouw belt met KPN prepaid, nu wil ik voor mijn zelf een onbeperkt abbo afsluiten en voor mijn vrouw een simpel 2 GB abbo . We zitten altijd op de zelfde camping en daar heb ik een goede verbinding nodig o.a. i.v.m. werk, maar wie garandeert mij dat ik normaal internet heb op de camping met een ander KPN abonnement wat niet beter en toch al duurder word als mijn oude Telfort abbo.

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Welkom op het forum @Dick.W! We kunnen op de camping in Duitsland niet garanderen dat er altijd perfecte verbinding is. We doen ons best om met de juiste partijen samen te werken en ik zie ook dat je zelf al een hele hoop super goede stappen hebt gezet. Ik heb hier een lijst voor je waarop je kan zien met welke aanbieders wij per land een overeenkomst hebben. Dan kan je daarvan de dekking zien waar je bent om te kijken wat je mag verwachten. Let wel op, Duitsland is daar te vinden onder “Germany”. Heb je hiermee voldoende informatie?


Hoi Bram.

Nee natuurlijk niet, als je goed leest vraag ik waarom je met twee verschillende telefoons beide met KPN abbo. Je niet op de zelfde buitenlandse provider kan aanmelden. waar door de ene wel goede internet verbinding heeft en de ander een zeer slechte verbindging heeft.

Op mijn toestel L.G.  kan ik met een KPN /Telfort abbo. kiezen tussen O2 en T-mobile,

Mijn schoonvader heeft ook abbo. van KPN die zit op de camping in de stoel naast mij en krijgt op zijn toestel Samsung niet eens de mogelijkheid om O2 te kiezen.