Skip to main content

Ik wordt al weer enige tijd geregeld gebeld door +21 887751200 (neem ik overigens niet op).Schijnbaar is dit nummer gelinkt naar KPN. Ik was benieuwd of KPN weer met een telefonische campagne bezig is. Van de zomer was dit ook al het geval en toen heb ik aangegeven het alleen bij mijn mobiele abonnement te willen houden. Ik heb er dan ook helemaal geen behoefte aan om meerdere keren per jaar gevraagd te worden of ik interesse heb in TV, internet etc. Zou fijn zijn als dat ook gewoon goed vastgelegd kan worden en dat ik niet onnodig via de telefoon hierover ‘lastig gevallen’ word.

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Wordt je gebeld door +21 887751200 of +31 887751200?

Waarom neem je niet op zodat je kunt doorgeven dat je niet gebeld wenst te worden?


Het is inderdaad een nummer van KPN, echter kan dit nog steeds gespoofd worden. Niet opnemen als u het niet vertrouwt is de beste remedie hiervoor.

Als (voormalig) klant van een bedrijf mogen zij u benaderen voor hun diensten. Mocht u dit niet willen kunt u hier uiteraard melding van maken*. Ik wil u dan wijzen op uw recht op verzet:

 

Indien u staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register, mag u toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties waar u klant van bent, of waarvan u klant geweest bent. Tevens mag u nog gebeld worden indien u gevraagd hebt om een telefoongesprek, bijvoorbeeld bij een offerte aanvraag of enquête.

Tijdens elk telemarketinggesprek hebt u echter wel de mogelijkheid om gebruik te maken van uw recht van verzet. Dit betekent dat u tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat u in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf of organisatie. Dit bedrijf of deze organisatie moet uw telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat u in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij u hier om heeft gevraagd).

Ook als u ingeschreven staat in het Bel-me-niet Register en u wordt gebeld door een bedrijf of organisatie waar u klant bent (geweest), kunt u dus gebruik maken van uw ‘recht van verzet’.  Het bedrijf of de organisatie die u belt moet u hierover informeren en dit desgewenst direct en kosteloos voor u regelen. Hierna mag u niet meer worden gebeld door het betreffende bedrijf of de organisatie (tenzij u hier om heeft gevraagd).

 

U zult dat wel eenmalig op moeten nemen om dit bij de telemarketeer aan te geven.


Ik ben gebeld door +31 887751018 en heb ik beantwoord . Ze boden me een overstap gsm aan naar KPN  met veel lagere abboprijsHeb kpn hierover gebeld maar zij konden het nr niet en kwa prijs kon dat ook niet . Dus niet beantwoorden !!!!!!


+31 887751200

Is een nummer van KPN. Kan je best opnemen.

Waarschijnlijk heb je al (heel) lang een mobiel abonnement en doen ze een “aanbieding” om dat te verlengen. Ik ben daar indertijd niet op ingegaan; dat abonnement beviel toen (nog) prima.

Hier is een lijst van nummers die KPN gebruikt om klanten mee te bellen. Monteurs zullen nog anoniem bellen van af hun mobiel. Dat kan niet anders.


+3188….. of +3185….. nummers die ik sowieso al niet meer opneem en gelijk blokkeer, willen ze mij spreken bel met een normaal nummer of kom langs, ga weg met die ongein nummers.


Dat is lastig, Doornekamp.

088, 087 en 085 zijn normale nummers. Het zijn zgn landelijke nummers. Bellen naar dergelijke nummers kost ook hetzelfde als de overige netnummers.

KPN zal je daarmee ook bellen als je bv een terugbelafspraak hebt.

Veel bedrijven, ook je energiebedrijf, hebben zo'n nummer.


Oké maar ik ben gebeld door +31 887751018 met een zeer goedkope aanbieding om over te stappen . Ik heb kpn gebeld en die kende dat nr niet en raadde mij aan daar niet op in te gaan .


Niks lastig aan, jammer voor die bedrijven, ik heb ook mijn policy, geen 088 of 085 nummer opnemen, tenzij zij mij van tevoren het nummer doorgeven als ze mij er mee willen bellen.

En ik neem aan dat die bedrijven iets aan mij willen verdienen, ik niet aan hun en door die call center tereur hebben ze dat zelf verpest of laten verpesten.


Oké maar ik ben gebeld door +31 887751018 met een zeer goedkope aanbieding om over te stappen . Ik heb kpn gebeld en die kende dat nr niet en raadde mij aan daar niet op in te gaan .

Het staat in de lijst met KPN-nummers voor uitgaand bellen. Is gewoon van KPN.

reeks 0887751000 – 0887751099


Dat is een handige lijst. Het is al lang mooi dat kpn niet meer anoniem/zonder nummer/stiekem belt.

Voor zo ver ik weet staan deze nummers op naam van de gebruiker en niet van de aanbieder en dus op deze manier op te zoeken :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=0887751018&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=088-7751000&nrnummertm=088-7751099&nrbestemming=toegang%20tot%20ondernemingen%20en%20instellingen

 


@wjb Het is +31 waar ik door gebeld word (was een tikfoutje in m’n bericht). Zoals verder in mijn bericht te lezen, ben ik van de zomer ook al gebeld en heb ik aangegeven het alleen bij mijn mobiele abonnement te willen houden. Hoe moeilijk is het om dat dan al te noteren (en ik heb toen echt duidelijk aangegeven geen interesse te hebben in andere producten of abonnementene) en mij niet binnen een half jaar weer proberen te benaderen. Ik snap dat, als het legitiem van kpn is, die mensen ook hun werk proberen te doen, maar op deze manier wrijven ze toch echt bij veel mensen tegen de haren in.


Ik geef je groot gelijk, ook ik schrap bedrijven die mij pro-actief benaderen voor producten van de lijst van mogelijke leveranciers. Reclame werkt bij mij 100% averechts.


Reclame kan best positief zijn, maar niet bellen zonder dat van tevoren aan te geven, energie en telecom zijn wel de twee grootste ergenissen die mij bellen, vooral degene waar ik bij opnam en ze geeneens de naam duidelijk konden uitspreken namens wie ze belden, en dat was niet uit naam van een gevestigd bedrijf maar zogenaamde weder verkopers.

Daarom beleid hier, geen 085 en 088 nummers opnemen zonder aankondiging.


Als de nummers echt van kpn zijn en ze bieden je een mooi mobiel contract aan zoals bij mij . Ik vroeg om een e-mail met het aanbod om over na te denken wat ze volgens het ACM verplicht zijn en niet doen dat is er iets niet pluis .


Als de nummers echt van kpn zijn en ze bieden je een mooi mobiel contract aan zoals bij mij . Ik vroeg om een e-mail met het aanbod om over na te denken wat ze volgens het ACM verplicht zijn en niet doen dat is er iets niet pluis .

Dat is inderdaad een goede check. Helaas kan elke internetcrimineel doen lijken alsof ze met een rechtmatig telefoonnummer bellen maar is dat vervalst.