Skip to main content

Ik heb zojuist een gesprek gehad van 22 seconden met een 044 telefoonnummer. Ik heb de verbinding verbroken maar heb er een naar gevoel bij. Zijn dit oplichters en kan ik nu een hele hoge rekening verwachten?

Zijn dit oplichters (1) en kan ik nu een hele hoge rekening (2) verwachten?

Hallo @Desiree B , vervelende telefoontjes idd, ik neem die nummers dan ook nooit aan.

  1. waarschijnlijk wel, vaak doen ze zich voor als "Microsoft, you have a problem with your PC” en proberen ze je naar een gevaarlijke website te sturen voor “support”. Vervolgens nemen ze de controle over met alle schadelijke (geldelijke) gevolgen.
  2. nee, binnenkomende gesprekken kosten jou niets, dus als je niet gaat terugbellen ben je OK.

Hallo Ruud, dankjewel voor je snelle reactie. Je hebt me gerustgesteld.
Groeten,
Desiree


Ik was misschien niet helemaal duidelijk. Ik was gebeld maar was te laat om op te nemen.
Dus ik heb teruggebeld voor 22 seconden…..


Graag gedaan Desiree, fijn weekend verder.

Ok dus toch zelf gebeld. Dan is het even afwachten, maar de 22 seconden vallen ws. gewoon binnen je bundel.


Als je via je VASTE telefoon terugbelt is er zeker niets aan de hand.

Maar mogelijk zijn dit de “Hello, we are calling from microsoft"-oplichters. Die dienen wel degelijk contact met je te hebben en laten je handelingen op je pc doen, waarna zij volledige toegang hebben tot je pc en mee kunnen kijken. Vervolgens halen ze je bankrekening leeg….


Ik heb met mijn mobiel gebeld maar ik heb alleen hallo, hallo hallo gezegd.
Dus waarschijnlijk heb ik alleen kosten gemaakt voor het gesprek van 22 sec?


ik alleen kosten gemaakt voor het gesprek van 22 sec?

Mogelijk.

Maar bij de Hussel abonnementen is v.u. Nederland bellen naar E.U.-landen en Zwitserland, Andorra en het V.K. binnen de bundel.