Skip to main content

Ik word al een aantal maanden gebeld door nummers met +44… Gisteren was dit bijvoorbeeld 7(!!!) keer en nu ben ik het onderhand wel beu. 

Deze nummer blokkeren helpt niet want ze bellen rustig terug met een ander nummer. Als ik opneem, lijkt het wel een call-center op de achtergrond en ik word altijd aangesproken als Philomenia. Ik heb geen idee wie dit is maar het lijkt alsof mijn nummer door iemand anders gebruikt is. Het gaat altijd over mijn financiën en hoe het daar mee staat. En wanneer ik zeg dat ik Philomenia niet ben, wordt de verbinding gelijk verbroken. 

Kan ik hier iets aan doen? ik word er onderhand een beetje wanhopig van. 

Alvast bedankt :) 

Hi @Lara0032, dat is wel superirritant zeg :slight_frown:

Wij kunnen een onderzoek starten bij telefonische overlast door Nederlandse nummers, en dan de beller verzoeken om geen contact meer op te nemen, maar bij buitenlandse nummer hebben wij daar helaas geen mogelijkheid toe. Nagaan waar deze telefoontjes vandaan komen, kunnen wij dus niet, hoe graag ik je hier ook van af zou willen helpen.

Het zou uiteraard kunnen dat iemand anders een keer een foutje heeft gemaakt bij het doorgeven van zijn/haar nummer en dat deze bellende partij oprecht meent ene Philomenia te bellen, de kans bestaat echter ook dat het hier om oplichting gaat en in dat geval is het wel raadzaam om er een melding vn te maken bij de politie!


Ik word al een aantal maanden gebeld door nummers met +44… Gisteren was dit bijvoorbeeld 7(!!!) keer en nu ben ik het onderhand wel beu. 

Deze nummer blokkeren helpt niet want ze bellen rustig terug met een ander nummer. Als ik opneem, lijkt het wel een call-center op de achtergrond en ik word altijd aangesproken als Philomenia. Ik heb geen idee wie dit is maar het lijkt alsof mijn nummer door iemand anders gebruikt is. Het gaat altijd over mijn financiën en hoe het daar mee staat. En wanneer ik zeg dat ik Philomenia niet ben, wordt de verbinding gelijk verbroken. 

Kan ik hier iets aan doen? ik word er onderhand een beetje wanhopig van. 

Alvast bedankt :) 

Installeer een goede callblocker op je mobiel. Op mijn Android heb ik er 1 die oa buitenlandse nummers blokkeert