Skip to main content

Hallo ik ben vanmiddag gebeld door een nederlandse nummer.

 

Nou wil ik dus terug bellen maar opeens bestaat nummer niet maar het kan mij wel bellen.

 

en moest ik hier heen gaan voor meer informatie 

Waarschijnlijk is het SPAM. Tegenwoordig moet je ook niet zomaar meer terugbellen als je het nummer niet kent. Er zijn nummers die je erg veel geld kosten als je ze (terug) belt.

Wie heeft er gezegd dat je op dit forum moest zijn en waarom?


Toen ik belde kreeg ik zo'n antwoord apperaat aan de lijn en die zei dat ik hier moest zijn of 1888 moest bellen ook kreeg ik af en toe te horen dat ik de inlichtingen dienst moest bellen ofzo


Pas op voor het 1888 nummer ! ! !

Hier kun zien of een nederlands nummers is uitgegeven :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

(alleen cijfers invoeren, geen spatie of streepje ed)


waarom moet ik zo erg op passen voor het 1888 nummer?


https://duckduckgo.com/?q=1888+site%3Aforum.kpn.com&t=canonical&ia=web


ow dankjewel ja ik had ook al niet gebeld ofzo vond het al heel raar dat ze dit zeiden 


Ik bel nooit onbekende nummers terug! Er staan ruim 80 bekende in mijn telefoon, dus die herken ik zo. Dan staat die tekst/naam in beeld. Die onbekende… die bellen nog maar eens als ze mij zo nodig willen hebben. Bij anonieme is dat sowieso geen issue.

Na meer dan 20 jaar nummerweergave zou men toch beter moeten weten.

De laatste jaren is nummerweergave niet betrouwbaar. Dat heet Spoofing. En ook kan het Wangiri fraude zijn. Als je dan terugbelt ben je zo in enkele minuten een paar tientjes kwijt.


Hi @Butterfly1997, welkom op ons forum.

Het is inderdaad vreemd als je wordt gebeld door een nummer en dat je dan niet terug kunt bellen. Het wordt nog vreemder als je dan te horen krijgt dat je het beste jouw vraag op het forum kunt stellen of kunt bellen naar 1888. Het zou kunnen dat je bent gebeld door een telemarketing bedrijf. Dit heb ik laatst zelf ook ervaren, toen ik het nummer op Google intypte kwam naar voren dat het van een energieleverancier was. We hebben een pagina met meer informatie over telefonisch overlast. Als je op de link klikt, dan staat uitgelegd wat je kunt doen tegen telefonisch overlast. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer