Skip to main content
Beantwoord

Gebeld worden vanuit PI lukt niet

• December 30, 2025
  • 2 reacties
  • 75 keer bekeken

Dag, ik moet gebeld worden vanuit PI alleen komen deze telefoontjes niet aan. Zijn deze nummers geblokkeerd? Hoe haal ik die blokkade eraf?

Beste antwoord door PeterG

Bellen naar 06 nummers was (is) geblokkeerd vanuit PI. Dit was omdat het bellen met analoge lijnen naar 06 het dubbele kost ten opzichte van geografische nummers. Ik vermoed dat het nog POTS/PSTN lijnen zijn. Maar ook met "alleen vast bellen" via DSL en FttH is deze prijsstelling bij kpn het geval. 

Een gevangene kan wel toestemming krijgen om naar 06 te bellen. Dit moet hij of zij per keer aanvragen. 

Zelf denk ik dat het er ook mee te maken heeft dat 06 ook veel door criminelen wordt gebruikt. 

2 reacties

• December 30, 2025

Bedoel je met PI een penitentiaire inrichting? Zo ja, ik kan me niet voorstellen dat hier iets door KPN geblokkeerd wordt. Als alle andere telefoontjes wel gewoon binnenkomen zou ik eens contact opnemen met de betreffende PI.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 30, 2025

Bellen naar 06 nummers was (is) geblokkeerd vanuit PI. Dit was omdat het bellen met analoge lijnen naar 06 het dubbele kost ten opzichte van geografische nummers. Ik vermoed dat het nog POTS/PSTN lijnen zijn. Maar ook met "alleen vast bellen" via DSL en FttH is deze prijsstelling bij kpn het geval. 

Een gevangene kan wel toestemming krijgen om naar 06 te bellen. Dit moet hij of zij per keer aanvragen. 

Zelf denk ik dat het er ook mee te maken heeft dat 06 ook veel door criminelen wordt gebruikt.