Skip to main content

Mijn KPN simkaart was geblokkeerd vanwege inactiviteit (denk ik). Heb nieuwe Sim only aangevraagd met behoud van nummer, en toen nieuwe simkaart toegestuurd gekregen. Heb deze simkaart succesvol geactiveerd, maar het nummer werkt nog steeds niet. Dat terwijl het een KPN nummer is dat niet van een andere provider hoeft te komen. 

Was het prepaid?

Want een simkaart op een abonnement blijft werken zolang je het abonnement betaalt.

Je bent momenteel in Nederland?


Ja, was prepaid

Ja, Ben in Nederland 


Was het nummer niet gewoon al opgeheven? Door te weinig gebruik. En geen gebruik (niet zelf bellen met verbinding) gedurende 9 maanden.


Dat kan, maar dan kan het toch niet gebeuren dat KPN mijn sim only aanvraag met nummerbehoud voor dat nummer accepteert, mij een nieuwe simcard toestuurt en de activatie goedkeurt?


Nee. Vreemd.

Je kan mogelijk het best bellen 0800-0402* of langsgaan bij een kpn winkel. Dan is dit het snelst opgelost lijkt mij.

*bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8 tot 18 uur en zaterdagen tot 17 uur.


Ik heb gebeld. Het blijkt dat de geactiveerde simcard een tijdelijk nummer krijgt totdat deze gekoppeld is aan het te behouden nummer. Dit laatste is niet mogelijk omdat het nummer nu "verdwenen" is.


Dit laatste is niet mogelijk omdat het nummer nu "verdwenen" is.

En dus zal je helaas toch aan een nieuw nummer moeten….


Vreemd eigenlijk, dat er geen (betaalde) service bestaat waarbij je een specifiek nummer aan kunt vragen