Skip to main content

Ik heb een super unlimited sim only abonnement om deze te kunnen gebruiken in de TP link Archer MR600 router. Nu krijg ik met mijn laptop wel internetverbinding via de router, maar met mijn telefoon (Samsung) niet.

Waarom werkt dit niet en vooral, wat kan ik doen om ook mijn telefoon met de wifi te kunnen verbinden? Graag zoveel mogelijk antwoord in Jip& Janneke taal 🙈

Alvast bedankt!

Gebruik je wèl een datasim met een 097-nummer @Stephanie M. ???

Dat is de enigste soort simkaart die je voor dat soort diensten mag gebruiken, dus een 06-nummer is niet toegestaan, zie ook onderstaande link naar de ACM met uitleg:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

Wil je je telefoon met je wifi thuis verbinden en dat lukt niet of wil je de telefoon met je TPL verbinden, graag iets meer duidelijkheid.

Gebruik je wèl een datasim met een 097-nummer @Stephanie M. ???

Dat is de enigste soort simkaart die je voor dat soort diensten mag gebruiken, dus een 06-nummer is niet toegestaan, zie ook onderstaande link naar de ACM met uitleg:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

Wil je je telefoon met je wifi thuis verbinden en dat lukt niet of wil je de telefoon met je TPL verbinden, graag iets meer duidelijkheid.

Bedankt voor je reactie. Nee, ik gebruik een 06-nummer. Eerder heb ik dit ook zo gedaan met een ander sim-only abonnement, in een andere router, en toen werkte het wel. Maargoed, ik begrijp nu dat dit niet is toegestaan. Ik wil mijn telefoon inderdaad met mijn TPL verbinden, wat dus niet lukt (maar met mijn laptop dus wel). Kan ik KPN vragen om het 06-nummer om te zetten naar een 097-nummer?

Ik weet niet of het 06-nummer omgezet kan worden naar een 097-nummer, als het wel kan, let dan goed op, via dat nummer kan dan niet meer gebeld worden, alleen datagebruik en SMS @Stephanie M. 

Gewoon even bellen met KPN wat de mogelijkheden zijn.

Succes.

Reageer