Skip to main content

Hallo, over enige tijd vertrek ik naar Fuerteventura, Canarische eilanden. Ik lees soms wat verwarrende berichten over gebruik van je mobiel in Europa, daarom hier mijn vraag, want zijn de Canarische eilanden nu wél of géén Europa. Het schijnt dat de eilanden Douane-technisch niet tot Europa behoren. Mijn vraag: Mijn telefoonabonnement heeft onbeperkt dataverkeer en onbeperkt bellen. Geldt dat dan ook op de Canarische eilanden? Of, moet ik ‘oppassen' voor onverwachte kosten? De hieraan gekoppelde vraag: ik deel mijn MB's met mijn partner. Deze krijgt maandelijks automatisch een aantal mb's uit mijn bundel. Geldt dat dan dáár (Canarische eilanden) ook? Dank voor iemands antwoord.

Hallo @ElbersHJ 

 

Ja dat geldt ook voor de Canarische eilanden, zie de KPN buitenlandpagina, daar kan je dat opzoeken.

 

De gedeelde MB's gelden daar ook.

 

Onverwachte kosten kan je vooral onderweg krijgen, dus wel opletten dat je onderweg daar naartoe de mobiele telefoons uit of op vliegtuigstand zet, zie ook diezelfde buitenland pagina voor meer informatie hierover (een heel stuk naar beneden scrollen op die pagina).


Top antwoord GeSp. Dank!


Graag gedaan en alvast een fijne vakantie @ElbersHJ 


Dus op dit eiland kan ik gewoon kon onbeperkt gebruiken


Dus op dit eiland kan ik gewoon kon onbeperkt gebruiken

Als je een unlimited abonnement hebt dan geldt dat in het buitenland binnen de EU 50GB gebruikt kan worden en dat is dus niet onbeperkt.


Reageer