Skip to main content
Vraag

Gedeelde data ineens verdwenen

• May 10, 2026
  • 7 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik hen 2 abonnementen kpn mobiel. Ik heb van mijn zoon op 1 mei( de datum dat zijn nieuwe bundel in gaat) in totaal 75 gb gekregen op een van deze 2 abonnementen. Vandaag op 10 mei ben ik ze ineens kwijt en is in de app ook niet zichtbaar meer dat ik ze gekregen heb. Gisteren voor ik ging slapen had ik er nog 61.

7 reacties

JanD
Superuser
  • May 10, 2026

En op welke datum gaat jouw nieuwe bundel in?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 10, 2026

Op de 22e van elke maand

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 10, 2026

Ik zit nu in Frankrijk zonder gb

JanD
Superuser
  • May 10, 2026

Dan heeft een bepaalde app misschien veel data verbruikt door een update of zo, binnen je mobiel is terug te zien welke app of apps dat is/zijn geweest.

Probeer zoveel mogelijk via wifi te werken.

Je zit niet zonder internet, maar alleen voor de basisingrediënten zoals mail, SMS e.d. geen web met video en foto's. 

Vraag aan je zoon of hij nog data met je kan/ wil delen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 10, 2026

Even een uitleg hierbij. Ik heb van mijn unlimited abbo op 27 april 50gb gedeeld met mijn andere abbo. Beide lopen van 22 tot 22. Op 30 mei heeft mijn zoon 50 gb gegeven. Niet oplettend genoeg omdat zijn abbo de 1e van elke maand zijn nieuwe bundel krijgt. Hij heeft vervolgens op 1 mei 50 en even later nog eens 25 gb gegeven. Dus 75. Gisteren stond daar nog 61 gb te gaan en nu is niets meer zichtbaar van de gekregen gb's van mijn zoon die nog tot 1 juni geldig zouden moeten zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 10, 2026

Alles wordt savonds uitgezet. 61 voor ik ging slapen. Ik zag in de sms's die bevestigen dat ik ze heb gekregen van mijn zoon dat ze tot 10 mei geldig zijn. Wat vreemd. Want die eerdere 50 van hem was ik op 1mei kwijt door een nadenk fout van mijzelf. Waarom zijn die nieuw gekregen mb's dan ineens maar 10 dagen geldig ipv zoals het zou moeten tot 1 juni??

JanD
Superuser
  • May 10, 2026

Beste ​@Goudlokje zie onderstaande link voor aanvullende hulp en info:

Succes