Skip to main content

Waarom zijn de mbs die ik vandaag deel vanuit een abo maar 3 dagen geldig?

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid 

Mogelijk omdat de factuurperiode over 3 dagen eindigt. Dan start er een nieuwe factuurperiode, u krijgt weer nieuwe mb's. Alle mb's van uw huidige factuurperiode vervallen dan. Ook de mb's die u gedeeld heeft naar een ander abonnement. 


@Nick83 nou, dit antwoord maakt t nog gekker, abo loopt van 16e tot 16e, de belminuten uit het abonnement zijn nog 12 dagen geldig, dan kom ik 1 september.

de mbs uit het abonnement zijn op, ik heb er 1000 gedeeld en die zijn maar 3 dagen geldig. 


Hallo @Alexpgclaus ,

Mogelijk omdat de factuurperiode van degene naar wie jij deelt over drie dagen eindigt. Dan start er een nieuwe factuurperiode bij die persoon en dan begint die persoon weer aan een nieuwe periode van één maand.  


opmerking teruggenomen


opmerking teruggenomen

OK, ik was eigenlijk wel nieuwsgierig. Want ik ga er vanuit dat het klopt wat ik schrijf, maar ik weet het ook niet 100% zeker. 


Ik wilde je tegenspreken, maar ging twijfelen :blush: . Maar één ding weet ik zeker, de houdbaarheid van gedeelde MB's wordt bepaald door de gever's periode en niet de ontvanger.


Ik wilde je tegenspreken, maar ging twijfelen :blush: . Maar één ding weet ik zeker, de houdbaarheid van gedeelde MB's wordt bepaald door de gever's periode en niet de ontvanger.

Daar zou ik niet zo zeker van zijn.. ik deel MBs met twee dochters (die geen MBs in hun eigen abonnement hebben) en op de eerste dag van hun nieuwe maand zijn alle MBs die ze van mij hadden weg. 


Hi @Ward_ en jullie abonnementsperiodes lopen niet gelijk? Ik heb de link even niet paraat, maar een moderator heeft het een tijdje geleden bevestigd. Ik ga ernaar opzoek.


Hi @Ward_ en jullie abonnementsperiodes lopen niet gelijk? Ik heb de link even niet paraat, maar een moderator heeft het een tijdje geleden bevestigd. Ik ga ernaar opzoek.

Euh ja... De periodes lopen wel gelijk ja :-)


Haha, dus toch.
De forum zoekfunctie (en mijn geheugen :yum: ) was mij welwillend. Ik heb het topic gevonden. 

 


OK @RBxx ,

Mooi opgezocht. Maar dan is de situatie bij @Alexpgclaus nog niet verklaard. Ik denk dat een moderator dit wellicht kan uitzoeken in de administratie van KPN. 

 


Een maandbundel is iets anders dan gedeelde mb's in mijn beleving.

 


@RBxx @Noordzee ja dit verklaart t wel. Ik deel vanuit een abo met factuurperiode 21 juli tot 21 augustus dus ze vervallen per mijn factuurdatum, niet de factuurdatum van de ontvanger.

opgelost dus, dank!


Mooi zo, dan was het eerste antwoord van @Nick83 dus gewoon correct. :thumbsup_tone3:

 

Mogelijk omdat de factuurperiode over 3 dagen eindigt. Dan start er een nieuwe factuurperiode, u krijgt weer nieuwe mb's. Alle mb's van uw huidige factuurperiode vervallen dan. Ook de mb's die u gedeeld heeft naar een ander abonnement.