Skip to main content

Dat de wifi het hier niet doet buiten is een discussie die al tijden gevoerd is maar de oplossing alleen maar gaat kosten en de WiFi als luxe gezien moet worden, prima. 
maar al enkele weken doet de 4g het niet buiten. Het icoontje staat er wel maar er wordt niets geladen. In tijden van thuis werken is dat met de warmte op een hotspot ( toepasselijk) best belangrijk. Maar nee…. 3 toestellen allemaal hetzelfde probleem….. geen bereik. 
kpn wat is er gewijzigd in jullie bereik?

de ontvangst kaart is mooi maar in deze niet passend. Want er zou bereik moeten zijn maar is er niet. Nieuwste toestellen. Nieuwe simkaarten 3 keer hetzelfde probleem 

Graag ontvang ik reactie 


Een medewerker reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk en de wachttijd is flink opgelopen.


Okidokie dank je


Hallo @Cortes

Balen dat je problemen met 4G ondervindt. Ik zie niet direct een wijziging of algemene problemen met het mobiele signaal in Alkmaar terug. Wat ervaar je precies, schakelt het toestel terug naar 3G/2G, of heb je in het geheel geen service? Als ik het goed begrijp, was het bereik voorheen wel goed. Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Wat voor merk/type toestellen heb je in gebruik, en zijn deze allen al eens herstart? Kun je je gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij de 06-nummers en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Voor het gebruik van je mobiele aansluiting binnenshuis, kan ik je Bellen via Wifi aanraden. Ik begrijp dat dit buiten geen alternatief zal bieden. 


Dank je wel gegevens aangevuld. De problemen ervaren wij sinds de geluidswal die hier gebouwd is aan de andere kant van de weg (vroonermeer noord) 

See hebben 4g maar er gebeurd helemaal niets. Je kan niets afspelen, verbinding valt weg, bereik valt weg het is serieus om te janken. 
 

we hebben een nieuwe iPhone 11 

en een Nokia nieuwe variant

en een iPhone 8

 

alles al herstart ge-update en gedaan…. 

inmiddels is een bundel wel leeggetrokken maar overige nog voldoende mb’s


Bedankt voor je toelichting. De gegevens heb ik gezien, echter mis ik nog ter verificatie de laatste 3 cijfers van je IBAN. Graag deze nog toevoegen aan je Forumprofiel. Verder heb ik nog wat aanvullende vragen voor je naar aanleiding van je reactie. 

De problemen ervaren wij sinds de geluidswal die hier gebouwd is aan de andere kant van de weg (vroonermeer noord) 

Ter plaatse ben ik zelf niet bekend. Dit is een geluidswal die geplaatst is langs de N245 of langs de N9? En wanneer was dit dan ongeveer? De zendmast waarmee je verbindt, staat bij de Laan van Parijs, een geluidswal langs de N245 of N9 zou geen invloed moeten hebben op het bereik in de betreffende wijk. Ook volgens ons interne systeem zou er een goed signaal moeten zijn. 

See hebben 4g maar er gebeurd helemaal niets. Je kan niets afspelen, verbinding valt weg, bereik valt weg

Hoe bedoel je dit precies? Als ik het goed begrijp, zijn er eerst wel bolletjes/streepjes te zien die een goed 4G signaal aangeven, maar lukt het niet om een werkende mobiel internet verbinding te krijgen. Vervolgens valt het signaal weg en zie je geen streepjes/bolletjes bereik meer? En dit gebeurt op meerdere aansluitingen en verschillende toestellen? 

en een Nokia nieuwe variant

Kan je nader specificeren welk type dit is? 

 inmiddels is een bundel wel leeggetrokken maar overige nog voldoende mb’s

Dit is wel wat gek. Als er geen mobiel internet verbinding tot stand komt, kan er ook geen Mb-verbruik worden geregistreerd. Hoe is dit precies gegaan? 

Ik zie je toelichting graag tegemoet. :slight_smile:


Bedankt voor je toelichting. De gegevens heb ik gezien, echter mis ik nog ter verificatie de laatste 3 cijfers van je IBAN. Graag deze nog toevoegen aan je Forumprofiel. Verder heb ik nog wat aanvullende vragen voor je naar aanleiding van je reactie. 

De problemen ervaren wij sinds de geluidswal die hier gebouwd is aan de andere kant van de weg (vroonermeer noord) 

Ter plaatse ben ik zelf niet bekend. Dit is een geluidswal die geplaatst is langs de N245 of langs de N9? En wanneer was dit dan ongeveer? De zendmast waarmee je verbindt, staat bij de Laan van Parijs, een geluidswal langs de N245 of N9 zou geen invloed moeten hebben op het bereik in de betreffende wijk. Ook volgens ons interne systeem zou er een goed signaal moeten zijn. 

Dat er gek ,want wanneer er drie telefoons niet functioneren zou dit toch wel heel toevallig zijn. we weten alleen dat sinds de nieuwbouw wijk er staat deze problemen er zijn. ook de buren kennen deze problemen toevallig gisteren nog nagevraagd. 

See hebben 4g maar er gebeurd helemaal niets. Je kan niets afspelen, verbinding valt weg, bereik valt weg

Hoe bedoel je dit precies? Als ik het goed begrijp, zijn er eerst wel bolletjes/streepjes te zien die een goed 4G signaal aangeven, maar lukt het niet om een werkende mobiel internet verbinding te krijgen. Vervolgens valt het signaal weg en zie je geen streepjes/bolletjes bereik meer? En dit gebeurt op meerdere aansluitingen en verschillende toestellen? 

Alleen het 4g logo staat er verder niets… uiteindelijk kan je niets openen, geen mail , geen sites, helemaal niets.. 

en een Nokia nieuwe variant

Kan je nader specificeren welk type dit is?  8 

 inmiddels is een bundel wel leeggetrokken maar overige nog voldoende mb’s

Dit is wel wat gek. Als er geen mobiel internet verbinding tot stand komt, kan er ook geen Mb-verbruik worden geregistreerd. Hoe is dit precies gegaan?  

Als ik dit wist had ik je het antwoord gegeven maar 10gb op maken aan vrijwel niets in tijden dat we thuis zitten… is veel en gek… Binnen hebben we WIFI , wat alleen bereik is op de eerste verdieping maar boven geen 4g dus eigenlijk zijn we vanaf de derde trap trede van beneden internetloos. 

ook het bel signaal is slecht wat we dus binnen doen op WIFI maar buiten onmogelijk is. 

Ik zie je toelichting graag tegemoet. :slight_smile:

 

 


Dank voor je reactie. Het geeft wat meer informatie, maar ik wil je toch vragen iets specifieker te zijn ten aanzien van sinds wanneer of hoe lang je dit al ervaart. Je geeft aan dat de problemen spelen sinds de bouw van een nieuwbouwwijk en plaatsing van een geluidswal. Ik vroeg je of dit een geluidswal is langs de N245 of langs de N9? Daar heb ik nog geen antwoord op vernomen.

Zoals ik aangaf, ben ik ter plaatse niet bekend, ik weet dus niet wanneer geluidswallen of nieuwbouwwijken daar zijn gerealiseerd. Vandaar nogmaals de vraag: sinds wanneer (bijvoorbeeld sinds welke datum/maand of hoe lang al, welke periode) ervaar je de problemen met het bereik? Op basis van deze info kan ik de situatie aan de technische dienst voorleggen voor nader onderzoek. 


Dank voor je reactie. Het geeft wat meer informatie, maar ik wil je toch vragen iets specifieker te zijn ten aanzien van sinds wanneer of hoe lang je dit al ervaart. Je geeft aan dat de problemen spelen sinds de bouw van een nieuwbouwwijk en plaatsing van een geluidswal. Ik vroeg je of dit een geluidswal is langs de N245 of langs de N9? Daar heb ik nog geen antwoord op vernomen.

Zoals ik aangaf, ben ik ter plaatse niet bekend, ik weet dus niet wanneer geluidswallen of nieuwbouwwijken daar zijn gerealiseerd. Vandaar nogmaals de vraag: sinds wanneer (bijvoorbeeld sinds welke datum/maand of hoe lang al, welke periode) ervaar je de problemen met het bereik? Op basis van deze info kan ik de situatie aan de technische dienst voorleggen voor nader onderzoek. 

Ik heb het hier over de n245 maar als jij aangeeft dat onze zendmast daar niet vandaan komt is dat vreemd. Klachten beginnen de laatste 1,5 maand plaats te vinden de periode die wij linken aan het afmaken van de geluidswallen en doorbouwen van de nieuwbouw 


Wederom bedankt voor je toelichting. Ik heb de situatie voor nader onderzoek doorgezet naar onze technische dienst. Zij nemen dit binnen 5-10 werkdagen in behandeling en zullen daarna rechtstreeks contact met je opnemen.


Reageer