Skip to main content

APN internet

roaming aan 

echter geen 4G of 3G in Italië. Staat dit uitgeschakeld    ?

 

Goedemiddag @Bsandfly, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is nooit fijn om zonder internet te zitten, maar in het buitenland begrijp ik dat maar al te goed. Dan wil je dat je kind wel bereikbaar is en jou kan bereiken. Ik zou het inderdaad snel zoeken bij de instellingen of eventuele blokkades. Je geeft aan dat je de instellingen even hebt gecontroleerd, heel fijn! Maar uit je bericht kan ik helaas niet halen wat je verder nog hebt getest. Heb je bijvoorbeeld het toestel even opnieuw opgestart? En heb je gecontroleerd of je handmatig met een ander beschikbaar netwerk kan verbinden? Verder is er nog een test die ook het een en ander kan uitsluiten, de zogenaamde wissel-truc. Dat betekent dat je het kids simkaartje in een ander toestel test om te kijken of dit werkt. Werkt dit ook niet? Dan weet je dat het niet aan de instellingen ligt maar aan het simkaartje of eventuele blokkade. Werkt dit wel? Dan is het handig om de instellingen van het toestel nog even na te gaan.

Indien de tips hierboven niet hebben geholpen kijk ik graag met je mee in onze systemen. Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het betreffende 06-nummer en mij een seintje in dit topic kunnen geven? Dan ga ik kijken of er een blokkade of iets dergelijks op het nummer staat.


Ik heb profiel aangevuld, kunt u kijken of roaming idd is toegestaan ?


Opnieuw opgestart, harde resett gedaan.. lijkt niet te werken . Kan wel bellen maar geen 4G


Mijn eigen simkaart werkt wel in telefoon van mijn zoon. 


@Bsandfly er is nog voldoende tegoed en ik kan geen blokkade vinden. Roaming is dus toegestaan! Werkt zijn simkaart wel in jouw toestel, heb je dat toevallig ook getest? Controleer ook of het aanpassen van 4G naar 3G werkt, of het handmatig verbinding met een (ander) netwerk.


Ik heb exact hetzelfde probleem. Hier 2 kids Sim abonnementen in Italië. Mijn simkaart werkt wel in hun telefoon (iPhone 7) en hun simkaart werkt wel in een IPhone XR. Uitgebreid What’s app gesprek met buitenland gevoerd als test. Echter zodra ik de kids simkaart weer In de IPhone 7 doe kan er alleen nog mee gebeld worden. RaRa hoe kan dit? Zit dus niet in de telefooninstellingen… en geldt voor beide kids abonnementen. Alle trucjes zoals hierboven genoemd  al geprobeerd...


Zoals door Florien eerder beschreven. Kids Sim werkt wel in XR iphone maar niet in iphone 5S. Mijn simkaart heeft wel4G in iphone 5S. Dus iets is er mis met kids Sim kaart bij “oudere” toestellen en roaming. 


Eerder in het buitenland geen problemen gehad...


Hoi @Florien . Bedoel je met die laatste opmerking dat de kids sim het bij een vorige vakantie wel goed deed in dat toestel?


Ja dat bedoel ik in beide dezelfde toestellen met dezelfde simkaart. Allebei de kinderen hebben in Oostenrijk gewoon internet kunnen gebruiken met hun kids Sim. Ik heb het voor de zekerheid nagekeken op de facturen. Dus vraag ik me af of er hier in Italië iets aan de hand is. Het is raar dat in mijn telefoon ik de kids Sim wel kan gebruiken en dat mijn Sim kaart die notabene ouder is het wel doet in hun iPhone. Er zit dus of iets fout in hun Sim instellingen of hier in Italië. Aan de iPhones ligt het niet. 

 


Er zijn soms verschillende providers in één gebied actief. In de regel verbind de telefoon zelf met de juiste provider maar je kunt het ook handmatig doen. 

Ik heb hier zelf een android maar ik neem aan dat het bij iphone's (ongeveer) op dezelfde plek te vinden is. Kun je eens naar de mobiele instellingen in de telefoon kijken? Bij mij zit het vervolgens bij geavanceerd en daar staat provider op ‘automatisch’. Dit kun je uitzetten en zo handmatig een provider kiezen. Kun je beide iphone's eens naast elkaar leggen en kijken met welke provider er verbonden is?

Uiteraard ook even mee experimenteren en proberen met een andere provider te connecten, als dat mogelijk is.


Dank je. Dat heb ik allemaal al geprobeerd voordat ik van de week de klantenservice belde en het topic plaatste. Het werkt niet handmatig en ook niet met automatisch. 
windtre en Vodafone kun je mee bellen. I Tim, ILIAD, F-Bouygues en 3 ITA geven allen geen service aan als je ze handmatig selecteert. Ik heb het net voor de zekerheid nog een keer geprobeerd…. het is mij een raadsel 


Lijkt er dus op dat kids Sim niet echt betrouwbaar is in het buitenland, en betrouwbaarheid is nou net waar ik kids Sim voor heb afgesloten bij kpn.


Dus iets is er mis met kids Sim kaart bij “oudere” toestellen en roaming. 
 


Maar dan ook afhankelijk van het land… zoals gezegd eerder dit jaar geen problemen gehad!


Ik heb hier helemaal geen verklaring voor. Zeker niet omdat het in een ander land wel werkte. 

Ik ga dit aankaarten bij onze technische dienst.  Gelukkig hebben jullie de relevante gegevens in jullie profiel staan.

Er zal dit weekend geen oplossing komen, zo realistisch moeten we wel zijn, helaas. Ik houd jullie op de hoogte.

 

 


Ik spreek te snel. @Florien . Kun jij je profiel ook nog aanvullen? Uiteraard even het mobiele nummer van de kids sim(s) vermelden. Zou je mij een seintje kunnen geven als je dat gedaan hebt?


Fijn, dank je wel. Ik heb dinsdag voor het eerst gebeld met de klantenservice en die hebben het als het goed is doorgezet naar de technische dienst. Gisteren hebben we voor een van de nummers een sms gekregen dat alles het moest doen… vervolgens heb ik weer gebeld met de klantenservice van goh ik zou gebeld worden hierover en overigens het internet doet het nog steeds niet. Toen werd er beweerd dat roaming niet mogelijk was met kids Sim… en heb ik gezegd maak dan maar een klacht aan want dit is onzin. Vandaag heb ik weer gebeld maar niemand snapt het… ik ben blij dat wij niet alleen zijn met het probleem. Ik ben benieuwd of er een verklaring is!


Wat moet er dan extra bij? Al mijn gegevens staan in de app bijgewerkt en als ik inlog bij mijn kpn klopt alles ook en in de privacy en producten staan alle nummers...

 


Excuus. Ik doe dom.  Het was (voor het eerst sinds een tijdje) heel warm in Nederland. Misschien heb ik een zonnesteek opgelopen ;-)

Ik heb nu jullie info doorgestuurd en zal jullie op de hoogte houden.

 


Ik wil graag dezelfde klacht doorgeven, iPhoneSE (2017) met kids Sim heeft geen 4g, kan wel bellen en sms-en. Alle bovenstaande handelingen uitgevoerd zonder resultaat. De andere simkaarten werken wel hier in Italië. 
groet, Marco


Wij hebben hetzelfde probleem Met een kidsabonnement in Spanje. 
Alleen was er wel internet toen ze nog data had, maar toen het op was, was er totaal geen internet meer, dus ook niet langzamer, maar totaal niet.


Bij ons was het een Italiaans netwerk probleem. Het is nu opgelost maar pas nadat we thuis waren… 


Lijkt aan de kidssimkaart te liggen icm buitenlands netwerk.

Mijn man is namelijk ook door zijn data heen en kan alles nog wel gewoon, maar dan langzamer


Ik had hetzelfde. Bleek dat mijn dochter geen data tegoed meer had. Deze opgewaardeerd (via delen binnen gezin). Na bevestiging moest de telefoon nog even uit en opnieuw aan. Daarna werkte het.