Skip to main content

Goedemiddag, een aantal dagen na het installeren van de update IOS 17.5.1 op mijn iPhone 11, heb ik nauwelijks tot geen bereik met mijn 4G. Daarnaast gaat bellen ook moeizaam. Ik vind het erg vervelend, heb al van alles geprobeerd met mijn telefoon opnieuw opstarten enz. maar niet lijkt te werken. Kan iemand mij bij dit probleem helpen? 

Hier ook exact hetzelfde probleem! iPhone 11. Laten we hopen dat er snel een update volgt!


Idem hier en meerdere gevallen. KPN acteer richting Apple en ondersteun je klanten 


Hoi @Tessa19273 , @De Visser en @Hans 69 

KPN is op de hoogte van dit vervelende probleem, die hoofdzakelijk klanten treft met een iPhone uit de 11 en 12 serie van Apple.
De telefonisch klantenservice (0800-0402) is hier de afgelopen dagen vaak over gebeld, in inmiddels is de technische dienst in overleg met Apple aan het bekijken hoe dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost kan worden.

Het heeft geen zin om de netwerkinstellingen te resetten van je iPhone, ik acht de kans groot dat het software matig is, waardoor deze problemen zijn ontstaan.

Zodra er meer bekend is, zal een moderator het bekend maken op dit forum.


Heel interessant dat vele mensen klagen over netwerk problemen met iPhone maar blijkbaar niemand is in staat concrete informatie over de zendmast te geven …

Ik heb al in ander topic gevraagd, niemand gaaf een antwoord erop …

 


@Michel.uit.Arnhem top! Thx voor deze update!


Goedemiddag, een aantal dagen na het installeren van de update IOS 17.5.1 op mijn iPhone 11, heb ik nauwelijks tot geen bereik met mijn 4G. Daarnaast gaat bellen ook moeizaam. Ik vind het erg vervelend, heb al van alles geprobeerd met mijn telefoon opnieuw opstarten enz. maar niet lijkt te werken. Kan iemand mij bij dit probleem helpen? 

velen hebben dit probleem, ook voor de update, KPN komt tot heden niet echt met een oplossing.

Hoe oud is je toestel?

Bij mij begon de storing op ongeveer 25 mei 2024


Hoi @Tessa19273 , @De Visser en @Hans 69 

KPN is op de hoogte van dit vervelende probleem, die hoofdzakelijk klanten treft met een iPhone uit de 11 en 12 serie van Apple.
De telefonisch klantenservice (0800-0402) is hier de afgelopen dagen vaak over gebeld, in inmiddels is de technische dienst in overleg met Apple aan het bekijken hoe dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost kan worden.

Het heeft geen zin om de netwerkinstellingen te resetten van je iPhone, ik acht de kans groot dat het software matig is, waardoor deze problemen zijn ontstaan.

Zodra er meer bekend is, zal een moderator het bekend maken op dit forum.

Ik heb een IPhone SE met de zelfde problemen, 4G valt overal weg, waar ik normaal nooit problemen had. 


Heel interessant dat vele mensen klagen over netwerk problemen met iPhone maar blijkbaar niemand is in staat concrete informatie over de zendmast te geven …

Ik heb al in ander topic gevraagd, niemand gaaf een antwoord erop …

 

Die snap ik wel 😉

Als je enkel in dat field-service menu bent heb je heel veel technische opties om te kiezen. Een ‘normale’ gebruiker heeft geen enkel idee wat ‘ie daar te zoeken heeft. Je moet de termen kennen om dan de juiste optie aan te tikken en het geluk hebben dat die info ook nog klopt ook. Ik krijg het idee dat niet alle informatie tijdig wordt bijgewerkt, hier staat bijvoorbeeld data van afgelopen woensdag 5 juni? (5G NR ConnectionStats).

Ik denk zelf dat het weinig zin heeft om die zendmast informatie te delen. Ik denk dat de afdeling die hierover gaat dat ook prima kan zien aan de hand van de meldingen en logging. 

Hier staat zelf nog een stokoude zendmast met twee 4G banden (b20 800 en b3 1800) maar ook daarop knal ik gewoon terug naar E. Het B1/n1 verhaal lijkt dus daar niet te spelen. 


@Sloech Bij het menu is vooral interessant de 2 screenshot te delen van "LTE Seving Cell Info” en "LTE Serving Cell Meas”. Dan kan je zien de locatie en welke band gebruikt wordt en signaal sterkte. Eruit kan man veel aflezen waarom het niet werkt


Goedemiddag, bedankt voor het melden! Als je dit issue nog steeds ervaart wil ik jullie vragen de onderstaande stappen te doorlopen:

 

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'
  • Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

2 weken verder en jog geen oplossing, geen enkele proactieve communicatie vanuit KPN naar de klant. Hoe slecht is dit. 


Ik heb hetzelfde probleem met min iPhone 12 pro max. Sinds enkele weken af en toe alleen LTE bereik.


@Ruben van der Werf klopt het is idd niet alleen iPhone11. Maar hier op het forum schiet je niks op, de telefonische helpdesk ook niet. Lijkt erop dat we het maar moeten slikken. 


Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'
  • Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

 

Ik herhaal even wat eerder gezegd is. Ik begrijp dat het ontzettend vervelend is als je al langere tijd deze problemen hebt. Maar het belangrijkste punt is dat er een technische melding aangemaakt wordt. Zonder technische melding kunnen wij niet bijhouden wie hier allemaal last van heeft. En ook geen contact opnemen als er meer informatie nodig is, of informatie te geven is.


@Erik van KPN als je belt met support wordt je niet geholpen. De helft weet er niet van. Ik werd doorverwezen naar een winkel om de telefooninstellingen te laten controleren. onderweg ben je van het ene op het andere moment het netwerk kwijt, ben je niet meer bereikbaar.
 

kortom - ridicuul allemaal, jullie nemen klanten NIET serieus. Gewoon helder communiceren naar iedereen. Iedereen schadeloos stellen. 
 

slaat nergens op en dat voor het best geteste netwerk van NL!

 

 


Zowel mijn dochter als ik hebben hier ook last van. Lopen al weken te klooien. Vind nu ondertussen dit pffff we hebben beide opgezegd bij kpn (ik na 26 jaar). 


Ik heb hier ook continu last van. Ik heb een iPhone 12 Pro. Mobiele dataverbinding springt vaak van 5G naar E, wat in feite inhoudt dat je geen enkele data meer fatsoenlijk binnen krijgt. Als het enkel op de iPhone 11 en 12 voorkomt zou dat voor mij een reden zijn om mijn iPhone te upgraden naar een nieuwere.

Maar zit het probleem nu bij Apple of bij KPN?


Ik heb hier ook continu last van. Ik heb een iPhone 12 Pro. Mobiele dataverbinding springt vaak van 5G naar E, wat in feite inhoudt dat je geen enkele data meer fatsoenlijk binnen krijgt. Als het enkel op de iPhone 11 en 12 voorkomt zou dat voor mij een reden zijn om mijn iPhone te upgraden naar een nieuwere.

Maar zit het probleem nu bij Apple of bij KPN?

 

Hoi @nielsvo 

Waar het probleem nu precies zit is nog steeds in onderzoek bij KPN i.s.m. Apple, hierover is nog geen nieuwe update naar buiten gebracht door één van de moderatoren.

Wel is bekend, dat er geen problemen bekend zijn mijn de Apple iPhones uit de series 13, 14 en 15.
Maar of je wel of niet wilt upgraden naar een iPhone uit 1 van deze series is natuurlijk helemaal aan jezelf.

Zelf heb ik als klant bij KPN de iPhone 14 Pro Max, en heb werkelijk nergens last van.
Heb een zeer stabiele 5G ontvangst, en kan probleemloos internetten en bellen.


Ik heb hier ook continu last van. Ik heb een iPhone 12 Pro. Mobiele dataverbinding springt vaak van 5G naar E, wat in feite inhoudt dat je geen enkele data meer fatsoenlijk binnen krijgt. Als het enkel op de iPhone 11 en 12 voorkomt zou dat voor mij een reden zijn om mijn iPhone te upgraden naar een nieuwere.

Maar zit het probleem nu bij Apple of bij KPN?

Ik heb hier ook al geruime tijd last van en ja ik heb een “oude” iPhone 11 maar voorheen nooit ergens geen bereik, nu regelmatig over naar E en zelfs bellen is een drama, gesprek valt weg of niet te horen. Juist voor oude mensen die met vaste lijn naar je mobiel bellen heel vervelend als mantelzorger.

Mijn dochter met iPhone 12 idem maar ook mijn man met iPhone 14 heeft hier last van! Zowel Particuliere klant bij KPN als Zakellijke en dat al 30 jaar.

Ook de update van de router van KPN in mei was een drama, voordat alle wifi-punten in huis weer werkten waren we een week verder. Leuk dat ze alles willen synchroniseren maar sindsdien is KPN niet meer betrouwbaar.

 

 


Het lijkt erop alsof er sinds vandaag een verbetering is opgetreden, mijn iPhone 12 Pro blijft nu wel 5G verbinding houden ipv telkens terug te vallen op Edge. Hopelijk blijft het zo.


Klopt, ik heb vandaag ook voor het eerst sinds weken een telefoon gesprek af kunnen maken. 


Gister tijdens een zakelijk gesprek 3x onderbroken, gebeld met kpn helpdesk, die moesten me 2x terugbellen om het gesprek af te ronden. Thuis valt het mee, onderweg en rond Amersfoort, maar ook in Duitsland is het een drama. iPhone 12 mini

 

ze hebben me een duo sim opgestuurd om in een nog oudere telefoon te stoppen om bereikbaar te blijven… daar betaal je dan goud geld voor, met premium provider opslag. 


Ik heb hier ook continu last van. Ik heb een iPhone 12 Pro. Mobiele dataverbinding springt vaak van 5G naar E, wat in feite inhoudt dat je geen enkele data meer fatsoenlijk binnen krijgt. Als het enkel op de iPhone 11 en 12 voorkomt zou dat voor mij een reden zijn om mijn iPhone te upgraden naar een nieuwere.

Maar zit het probleem nu bij Apple of bij KPN?

Zelf heb ik een iPhone 12 Pro Max en ik heb maanden geaarzeld om ios 17.5.1 te downloaden.

Ik ben er niet blij mee.  Diverse ergernissen, zoals slechter netwerk, maar ook zijn de woord-suggesties bij typen in Whatsapp, FB of waar dan ook, echt mega slecht, terwijl ze voorheen juist opvallend juist waren.  En in de Contacten werd het blijkbaar als verbetering gezien dat de helft van het scherm ineens de profielgegevens van dit contact bevat.

maar dit alles lijkt mij Apple’s schuld, niet KPN, toch?


Ik heb hier ook continu last van. Ik heb een iPhone 12 Pro. Mobiele dataverbinding springt vaak van 5G naar E, wat in feite inhoudt dat je geen enkele data meer fatsoenlijk binnen krijgt. Als het enkel op de iPhone 11 en 12 voorkomt zou dat voor mij een reden zijn om mijn iPhone te upgraden naar een nieuwere.

Maar zit het probleem nu bij Apple of bij KPN?

Zelf heb ik een iPhone 12 Pro Max en ik heb maanden geaarzeld om ios 17.5.1 te downloaden.

Ik ben er niet blij mee.  Diverse ergernissen, zoals slechter netwerk, maar ook zijn de woord-suggesties bij typen in Whatsapp, FB of waar dan ook, echt mega slecht, terwijl ze voorheen juist opvallend juist waren.  En in de Contacten werd het blijkbaar als verbetering gezien dat de helft van het scherm ineens de profielgegevens van dit contact bevat.

maar dit alles lijkt mij Apple’s schuld, niet KPN, toch?

KPN geeft zelf toe dat het probleem enkel bij gebruikers is met deze telefoon(s) in combinatie met hun eigen KPN netwerk. Geen enkele andere provider heeft er last van. Dus wellicht iets met Apple’s hardware of firmware, maar dan enkel dus in combinatie met KPN’s zendmasten.

Ze zijn er sinds 25 juli achter wat het probleem is (maar niet wat de oorzaak is…?). De vraag is natuurlijk of Apple de fout kan (of gaat) corrigeren in een update. Er zijn duizenden providers op de wereld, ik weet niet hoeveel prioriteit KPN heeft in deze gesprekken. Ook uitgaande dat niet veel providers (of misschien zelfs geen van de anderen?) last hebben van dit probleem. Ik volg zelf veel nieuwssites en iPhone topics op Reddit en op het laatste platform zie ik wereldwijd niet veel voorbij komen over dit probleem. Soms komt er een probleem als deze ter sprake en dan schijnt het weer om een Nederlander te zijn met een KPN abonnement.

Ook kijkend naar de laatste updates van Apple lijkt KPN niet veel te hebben bereikt op gaat bereiken.

 


Ik heb hier ook continu last van. Ik heb een iPhone 12 Pro. Mobiele dataverbinding springt vaak van 5G naar E, wat in feite inhoudt dat je geen enkele data meer fatsoenlijk binnen krijgt. Als het enkel op de iPhone 11 en 12 voorkomt zou dat voor mij een reden zijn om mijn iPhone te upgraden naar een nieuwere.

Maar zit het probleem nu bij Apple of bij KPN?

Zelf heb ik een iPhone 12 Pro Max en ik heb maanden geaarzeld om ios 17.5.1 te downloaden.

Ik ben er niet blij mee.  Diverse ergernissen, zoals slechter netwerk, maar ook zijn de woord-suggesties bij typen in Whatsapp, FB of waar dan ook, echt mega slecht, terwijl ze voorheen juist opvallend juist waren.  En in de Contacten werd het blijkbaar als verbetering gezien dat de helft van het scherm ineens de profielgegevens van dit contact bevat.

maar dit alles lijkt mij Apple’s schuld, niet KPN, toch?

KPN geeft zelf toe dat het probleem enkel bij gebruikers is met deze telefoon(s) in combinatie met hun eigen KPN netwerk. Geen enkele andere provider heeft er last van. Dus wellicht iets met Apple’s hardware of firmware, maar dan enkel dus in combinatie met KPN’s zendmasten.

Ze zijn er sinds 25 juli achter wat het probleem is (maar niet wat de oorzaak is…?). De vraag is natuurlijk of Apple de fout kan (of gaat) corrigeren in een update. Er zijn duizenden providers op de wereld, ik weet niet hoeveel prioriteit KPN heeft in deze gesprekken. Ook uitgaande dat niet veel providers (of misschien zelfs geen van de anderen?) last hebben van dit probleem. Ik volg zelf veel nieuwssites en iPhone topics op Reddit en op het laatste platform zie ik wereldwijd niet veel voorbij komen over dit probleem. Soms komt er een probleem als deze ter sprake en dan schijnt het weer om een Nederlander te zijn met een KPN abonnement.

Ook kijkend naar de laatste updates van Apple lijkt KPN niet veel te hebben bereikt op gaat bereiken.

 

Ik ben wel heel benieuwd wat het probleem dan is. Of Apple of kpn hiermee aan de bak moeten is eigenlijk niet zo van belang: dit moet gewoon opgelost worden. Wel lijkt me het voor de hand liggen dat kpn hierin het voortouw neemt. Er komen namelijk ook steeds meer meldingen dat Samsung gebruikers dezelfde problemen ondervinden. Het is dus niet meer een specifiek Apple probleem. 

Juist ook omdat dit probleem zich alleen in Nederland schijnt te manifesteren en dan specifiek alleen bij kpn, is het ook nog maar de vraag of dit voor Apple zo urgent is. De kpn fanboys en Apple bashers horen het vast niet graag maar wereldwijd gezien is kpn een providertje dat ergens in de marge rommelt en ook niet elke kpn abonnee maakt gebruik van een iPhone. Wereldwijd gezien is het aantal gebruikers van een iPhone (en Samsungs) dat met deze problemen te kampen heeft dus zeer marginaal.


Reageer