Skip to main content

Sinds kort heb ik met mijn Iphone11 geen 4g als ik onderweg ben. Mijn zoon heeft hetzelfde probleem. Volgens de medewerkers van de KPN winkel is dit een software probleem. Op het forum lees ik berichten van een hele poos geleden. Zijn er nog meer mensen, die nu dit probleem ervaren. Het vreemde is, dat in Duitsland de 4g wel werkt en op mijn werktelefoon Iphone7 met Vodafone netwerk, de 4g het wel doet. 

 

Hoi @P de Bont 

Welkom op het forum van KPN.

De problemen doen zich momenteel voornamelijk voor bij de iPhones uit de series 11 en 12, al zijn er ook al enkele (gelukkig nog heel weinig) uit nieuwere series.
Het is een probleem tussen deze iPhones en het KPN mobiele netwerk, hierdoor kan het zijn dat je iPhone 11 wel gewoon werkt op een Duits mobiel netwerk.
Vodafone is een heel ander mobiel netwerk, wat los staat van het mobiele netwerk van KPN.

Op dit moment wordt er sowieso aangeraden om telefonisch contact op te nemen met de telefonische klantenservice van KPN, zodat er ook voor jouw probleem een ticket aangemaakt kan worden voor de technisch dienst.
De technische dienst is van het probleem op de hoogte, maar wil zoveel mogelijk meldingen krijgen om het probleem goed in beeld te krijgen.

Bel hiervoor met het gratis telefoonnummer 0800-0402 met een andere telefoon.
Buiten kantooruren kun je ook bellen met de storingsdienst van KPN, aangezien het ook om een storing gaat, spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Ik heb een storing.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Over een eventuele oplossing is nog niets bekend gemaakt vanuit KPN.


Hallo @P de Bont, ik zie dat @Michel.uit.Arnhem al wat hulp heeft geboden. Als je zoals jullie op dit moment problemen ervaart met 4G/5G dan kun je via de technische dienst een melding laten registreren. Met deze meldingen kan de technische dienst hopelijk snel een oplossing vinden voor de problemen. 


Hoi,

Iphone 11 met  ios 17.5.1 is volgens specificaties geschikt voor 4G, maar sinds begin juni slechte 4G verbinding en nu helemaal niets. Dus vorige week ook een storing aangemaakt bij KPN. Een nieuwe KPN simkaart helpt helaas niet. Met een tijdelijke simkaart van andere provider/ander netwerk werkt 4G wel! Mogelijk KPN netwerk issue met transitie 3G => 4G? Waarbij de vraag of het zich zal beperken tot Iphone 11.

In het gezin zijn hier nog 3 andere abonnementen (die inmiddels verlengt kunnen worden) en hebben op dit moment geen issues(2x Samsung en nog 1x Iphone 11).  Al tig jaren klant van KPN voor TV+ internet en mobieltjes en nooit issues gehad. 

Nog paar dagen wachten of er een oplossing komt, maar weinig vertrouwen en een abonnement dat niet werkt is altijd duur.

TIPS en TRICS welkom!

Ben benieuwd.


Het probleem is dus ook via Youfone bij mijn iPhone 11 sinds een paar dagen helemaal geen 4G meer , wel op een oude iPhone 6 

Tob ook al enkele weken tijdens vakantie in Frankrijk België en Duitsland hiermee . Youfone weet natuurlijk van niets en geven gebruikelijke reset instructies , alles al geprobeerd 

 Nu ik deze berichten lees wordt eea duidelijk .

belachelijk dat dit zo lang moet duren 😬😡


Hallo @E-Vincent, het advies is sowieso om een melding voor de technische dienst te laten registeren. Dit kunnen de medewerkers van de klantenservice voor je doen. 


Hey Jeroen,

dank voor je reply.

Call laten loggen voor de trechnische dienst(TD) op 18/06. Volgens mij staan er nu behoorlijk wat Calls open. Probleem zal inderdaad ook voor YouFone en voor alle MVNO's gelden, die gebruik maken van het KPN netwerk 

Kan het ook aan het type abonnement van KPN liggen? Of is het enige snelle alternatief voor Iphone 11 gebruikers met issues om naar Odido of het Vodafone netwerk met hun MVNO's over te stappen.

Hoe doen jullie dat met de Zakelijke Markt? Of zijn daar alle Iphone 11 uit de markt gehaald?

Nog laatste vraag: is het issue ontstaan door het uitzetten van 3G en denk je dat het uberhaupt interessant is voor KPN om het op te lossen. Heb nu het gevoel ergens onder aan de prio te bungelen.(werk aan de winkel … KPN heeft het beste Netwerk van NL, houden zo.)

 

GRT en TIPS en TRICS meer dan welkom.


Ik zit nu een dag verder in Frankrijk ca 50 km , op het Orange F netwerk en de afgelopen uren werkt alles weer goed . 4G en volle streepjes .

het probleem doet zich kennelijk dus voor afhankelijk waar je zit en via welk Netwerk in het buitenland 😬

hopelijk werkt eea iig gewoon als ik weer in Nederland ben 👍🏽


Roaming vanuit EU geeft dan geen issue begrijp ik van je Ruud. Net als de 2 andere NL netwerken(Vodafone en Odido) geen issues hebben zover ik weet. Net weer gebeld met KPN en vandaag zijn er zo'n 1400 incidenten gemeld over dit issue. KPN heeft bevestigd dat t los van type abonnement. Wordt toch wel serieus opgepakt heb ik nu het idee. Einde maand ga ik weer bellen, dan ook over abonnement compensatie als het tussentijds niet is opgelost. 

Op zich 'n tevreden klant. Heb KPN TV + internet thuis en voor kind op kamers en daarnaast 4 mobiele abonnementen met MB delen. Voor KPN een omzet van €190 p.m. /  €2280 p.j. en zo zullen er meerdere consumenten zijn. Overstappen is aardig wat uitzoekwerk, want heb het liefst één provider voor alle media en communicatie diensten. Inmiddels zo lang KPN klant dat alle contracten verlengbaar zijn en per dag opzegbaar. Wacht nog even af voordat ik ga shoppen….


Klopt roaming gaat prima als ik maar 4 G heb . 
net terug op mijn hotel plek en O2 DE wordt als automatisch netwerk gekozen , helemaal nada , kies ik zelf Vodafone.de dan heb ik nu weer prima 4G .

automatisch zou toch de beste verbinding moeten kiezen 🤔


Reageer