Skip to main content

Helaas sinds kort veel last van H+ op de weg tussen Duiven en Zutphen. Erg vervelend als je wilt bellen onderweg en je dus de hele tijd weg valt. Wat is hier aan de hand? 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Dag @GabM93! Welkom op ons Forum. H+ is 3G+. Je kunt het zien als de frequentie tussen 3G en 4G in. Dit is een prima verbinding. Heb je alleen slechte verbinding als je onderweg bent of ook wanneer je stilstaat op die locatie? 


Ik heb alleen slechte verbinding als ik hier rijd. Wanneer ik in Duiven op een parkeerplaats sta, heb ik nergens last van. 


Dan heeft het te maken met het wisselen tussen netwerkmasten. Weet je ook waar de verbinding wegvalt?  Welk hectometerpaaltje(s)? Dan zet ik dit door naar onze technische dienst. Die kan, als er meer meldingen zijn, kijken naar deze ‘zwakke’plek.


Vanochtend had ik last bij hectormeterpaaltje 2.2 t/m 3.3 en 134.8 t/m 135.6.


Hoi @GabM93 ,

Even voor mijn beeld: als je van Zutphen naar Duiven rijdt, dan neem ik aan dat je tot aan Dieren de N348 hebt, vervolgens de A348 naar Velperbroek en daar de A12 richting Duiven?


Klopt helemaal. 


Super! Trouwens, nog even één ding. Welke telefoon gebruik je en kun je jouw abonnementsgegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Naam contractant, klantnummer en 06-nummer is voldoende. :blush:


Ik heb mijn profiel ingevuld. Als je meer informatie nodig hebt, hoor ik het wel. 


Hoi @GabM93 ,

Enkele uren geleden ben ik zelf even van Duiven richting Zutphen gereden, en heb op mijn Galaxy S10 een app mee laten draaien die doorlopend de sterkte van het 4g signaal meet (of welk signaal er op dat moment maar actief is). Ik merk dat op de gehele route er gewoon 4g signaal is. Ik zie wel een aantal dipjes: op de a348 tussen 6.5 en 7.0 een ietwat minder signaal (maar nog steeds 4g), net voor het einde van de a348 (thv Rheden) en op de doorgaande weg door Leuvenheim nog wat minder (maar ook daar, nog steeds wel bruikbaar 4g signaal). Nu zie ik wel dat je een ander merk/type toestel hebt als ik, en dat zou mogelijk mee kunnen spelen in de prestaties van de ontvangst. Ik ben niet een expert op dat specifieke gebied, maar dat zou ik me kunnen voorstellen. Ik kan in elk geval de dingen die je beschrijft zelf niet constateren.


Bedankt voor het nakijken. Dan kan het niet anders dan aan dit merk en type telefoon liggen.


@GabM93 Wil je eens controleren of je 4G-bellen ‘aan’ hebt staan? Zet dit (eventueel) eens uit. Wellicht kun je de verbinding dan beter vasthouden. Van jouw type toestel betwijfel ik of die ,op dit moment, beschikt over de juiste software. 

Ga naar: Apps > instellingen > Netwerk & internet > Mobiel netwerk > geavanceerd > Schakel VoLTE ‘UIT’. 


Hoeft niet aan je toestel zelf te liggen, ook de auto waar je in rijd kan van invloed zijn, wel of geen warmtewerende folie is nogal een verschil van uitkomsten, de storingsbronnen die je in de auto hebt, lees electronische uitrusting, dan de plaats waar de telefoon ligt, leg je hem voor het raam of hou je hem in je zak of ligt die onder een tas.

Er zijn heel veel variabelen die de ontvangst kunnen beinvloeden.