Skip to main content

Al 2 keer bericht gehad dat KPN het netwerk in onze buurt ging verbeteren maar het lijkt alleen maar slechter te worden. Als ik op het balkon zit heb ik niet eens 5G maar 4G. Niet echt een verbetering helaas….

Hallo @MitchSouth ,

Volgens de dekkingskaart is er in heel Rijswijk 5G-dekking: 

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart

Mogelijk is er een tijdelijke storing? Check dat hier. 
https://www.kpn.com/service/storingen.htm


Ja de hele randstad heeft 5G dekking en er is geen storing maar toch geen 5G op het balkon….


@MitchSouth 

Mijn toestel schakeld vaak tussen 4G en 5G dit hoeft niet perse te betekenen dat er een storing is of dat er geen 5G dekking is. Je toestel maakt de keuze voor 4G of 5G. Voor de huidige toepassingen maakt het niet veel uit of je op 4G of 5G zit. En bij kpn betaal je niet meer voor 4G of 5G. Ik maak mij niet zo druk of ik een 4G of 5G symbool in het display zie. 😊 Zolang het maar werkt.


Hoi @MitchSouth, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt, kom je er een beetje uit zo? Ik ben ook wel benieuwd wat voor snelheden je op 4G haalt.


Hi Thomas, bij deze. 
 

 


Dat moet eigenlijk wel sneller kunnen, heb je een ander toestel waarmee je dit kunt testen? Of iemand anders met een KPN abonnement?
Als verschillende toestellen dit issue hebben zou dat goed in de dekking kunnen zitten, je kunt dan telefonisch een dekkingsklacht aan laten maken bij mijn collega's op 0800-0402


Een 2e telefoon geeft vergelijkbare resultaten. Ik heb dit gemeten op het balkon op de 20e etage, er staat dus ook niets in de weg. Volgens mij zou ik een veel betere snelheid moeten halen. 


@MitchSouth 

Wat is de snelheid wanneer je beneden op straat staat? 

 

Mobiele antennes zijn gericht naar beneden en niet naar boven. Het kan best zijn dat daardoor de snelheid laag is op de 20e etage. 

 

Ik was een tijd terug in het gebouw "Het Strijkijzer" in Den Haag (132 meter hoog) op de 40e etage en op die hoogte was het mobiele bereik slecht/geen. Je zou zeggen vrijzicht, maar doordat mobiele antennes bijna niet naar boven zenden was het bereik slecht. Beneden aan de voet van het gebouw had ik gewoon weer goed bereik.

 

Het kan ook zijn omdat je vrijzicht hebt en op hoogte sta dat je mobiel verbonden is met een mast die een paar kilometer verderop staat waardoor de snelheid lager is. 


Beneden op straat is er geen probleem, ik vermoede al dat de hoogte er misschien mee te maken zou kunnen hebben vandaar dat ik even aanstipte. Het meeste verkeer zit natuurlijk op straat niveau, maar er wordt ook steeds meer hoog gebouwd. Ik weet niet of het technisch mogelijk is maar het zou wel fijn zijn als er wat meer bereik zou kunnen komen. 


Ik vermoed ook dat het m hierin zit @MitchSouth, ik weet niet hoeveel winst er te halen is maar je kunt het altijd nog even bij mijn collega's voorleggen!


Begin deze maand is mijn abonnement omgezet naar de snellere 5G variant en nu … vol 5G bereik👍

 

 


Reageer