Skip to main content

Hoi ik zit in  Duitsland maar ik heb geen 5G wel 4G wat kan ik daar aan doe hoe moet ik dat doen

@DanielAmiabel 

Ik weet niet waar je in Duitsland zit. Maar zou het kunnen dat je in een gebied zit waar de Duitse provider geen 5G aanbied? Wellicht dat je met handmatig zoeken een Duits netwerk kan vinden die daar wel 5G aanbied. Voor de rest kun je er niet veel aan doen. Het verschil tussen 4G en het huidige 5G is te verwaarlozen wat betreft snelheden en je betaald bij kpn volgens mij niet meer voor 5G. Zit gratis in je abonnement. 


Hi @DanielAmiabel, welkom hier. 

Ik verwacht ook dat je op een locatie bent waar 5G niet beschikbaar is. Een snelle zoekopdracht en ik vind deze site met een indicatie van het bereik, ik weet het echter niet of dit helemaal bijgewerkt is, staat namelijk los van ons. 


Hoi @DanielAmiabel 

De mobiele netwerken in Duitsland zijn minder dichtgetimmerd dan in Nederland, waardoor er nog veel witte plekken in hun mobiele netwerken zitten (vooral buiten dorpen en stedelijke gebieden), en dan vooral wat betreft het 5G netwerk.
In die gebieden zit je dan ook vaak op het 4G+ netwerk, maar er zijn zelfs gebieden zoals in het mooie Sauerland (waar ik zelf ben geweest) waar alleen nog 2G beschikbaar is, maar die worden wel steeds minder.

Het beste mobiele netwerk van Duitsland is die van “Telekom” die met 5G al verder is dan O2 en Vodafone.

Dus ik adviseer je daarom ook, om je smartphone handmatig op Telekom DE te zetten, gezien die het beste mobiele netwerk van Duitsland heeft.
Op de tweede plek staat Vodafone DE.

 


Reageer