Skip to main content

Hallo, ik heb al een geruime tijd problemen met mijn iPhone 14 Pro. Op het scherm wordt vermeld dat ik  5G verbinding heb maar ik kan geen website openen of andere diensten gebruiken waar internet noodzakelijk is. Soms geeft hij 4G of E aan, maar meestal blijft hij gewoon op 5G staan, zonder dat het werkt. Ik heb ook nog een telefoon van mijn werk bij me (Vodafone) en die werkt zonder problemen. Het moet dus aan KPN of mijn iPhone 14 Pro liggen dat ik geen verbinding met internet kan maken. Hoor graag hoe jullie dit probleem kunnen oplossen. Bij voorbaat dank!

@Juguutlu  je kan met je IPhone langs gaan bij een Apple Store. Daar kan een diagnose worden uitgevoerd, maar je kan ook altijd support vragen van Apple van je desbetreffende device en dan kunnen zij ook mee kijken. Misschien kan je ook je simkaart uitwisselen met je werktelefoon om het een en ander uit te sluiten. 

Dank voor de snelle reactie. 
Simkaart uitwisselen is helaas geen optie i.v.m. e-sim. Ik hoop echter nog op een reactie van KPN om dit eerst uit te kunnen sluiten. 

Hi @Juguutlu, ik denk graag mee. 

Ervaar je dit overal of alleen op 1 bepaalde plek?

Wat gebeurt er als je in de Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data 4G selecteert? Werk het dan wel? Als laatste, stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Even langs een Apple store is ook een aanrader om het uit te sluiten. 

Mocht dit allemaal niet helpen, bel dan even met ons zodat iemand mee kan kijken op je verbinding en indien nodig een melding aanmaken. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Beste Alex,

Dank voor jouw reactie. 
De storing ervaar ik vooral onderweg, thuis heb ik i.d.r. toch wifi verbinding. Ik zal de komende dagen proberen of het met 4G hetzelfde is, ook lijkt het me geen echte probleemoplossing. 
De netwerkinstellingen heb ik al paar keer opnieuw ingesteld. Dat heeft helaas geen verbetering gebracht. 
Ik blijf het monitoren en meld me weer als het probleem zich blijft voordoen. 

Graag, ik snap dat dat niet de oplossing is maar ik vraag dit om het te uit te sluiten of het aan de gehele verbinding ligt of aan de 5G. Laat het me weten. 

Goedemorgen Alex, ik ben inmiddels erachter gekomen dat het aan de hele verbinding ligt. Het maakt niet uit of ik 4G of 5G heb ingeschakeld. 
Helaas! Weet niet wat ik nog moet doen. 

Indien de verbinding werkt dan heb ik trouwens het gevoel dat het met 4G soepeler loopt dan met 5G. Dat is toch ook vreemd of is dat normaal?

Nee, ik heb nog een iPhone zonder 5G en 4G hoort ook perfect te werken. Heb je nog een optie om de iPhone helemaal te resetten? Heb je nog de optie om langs een Apple te store te gaan om helemaal uit te sluiten dat het niet aan de iPhone ligt? Eventueel kun je daarna de iPhone resetten, wel een back-up maken in de cloud eerst zodat je niet alles opnieuw hoeft te installeren. 

Reageer