Skip to main content

Er is geen of slecht bereik in Almere Poort/Duin. KPN verwijst naar wifi bellen en zelfs met drie versterkers de beste die ze hebben is dit geen oplossing. Nu zei de monteur er zit een gat in het netwerk en KPN doet pas iets wanneer er klachten komen. Ik zou zeggen klagen dus tenzij iedereen al weg is bij KPN. Ik hoor er heel veel mensen over klagen. Als vast klant al jaren bij KPN en dat is ze weinig waard kennelijk. 

Waar staan 4G zendmasten? | Antennekaart.nl Als ik hier even kijk hebben alle providers hier niet echt een beste dekking. Odido heeft de beste papieren alhoewel hun mastlocaties die extra zijn tegenover KPN of Vodafone erg laag staan opgesteld. Kwestie van proberen welke provider er het beste werkt, alhoewel ik vermoed dat het verschil minimaal gaat zijn.


Precies dat het maakt allemaal niet veel. En daarom is de opstelling van KPN ook schandalig. Vooral het niet helder zijn over het probleem. Liegen en steeds weer een anders excuus is heel storend .

 


@mtriest 

Waarom zou wifi bellen niet werken? Het voordeel van wifi bellen is dat wanneer het 2G of 4G of 5G bereik binnen niet voldoende is dat je telefoon overschakeld naar wifi. Werkt dit bij jou niet?

Met een Android toestel kun je het toestel op voorkeur wifi bellen zetten. Wanneer je toestel dan toegang heeft tot wifi zullen je gespreken via wifi lopen ongeacht of het bereik slecht of goed is. Met iPhone weet ik het niet of je deze op voorkeur wifi bellen kan zetten. 

Ik woon in het buitengebied en de mast staat 4 kilometer van mijn huis. Waardoor het bereik in mijn huis slecht is. Maar door wifi bellen kan ik bellen en gebeld worden.

 

 


Kom zelf regelmatig in Duin en heb buiten nooit problemen, binnen is helaas een ander verhaal.

Probleem daar in Duin (en in bijna alle andere nieuwbouwwijken) is dat de huizen zo goed geïsoleerd zijn dat er binnen nauwelijks tot geen bereik is. 

Heeft dus niets te maken met een gat in het netwerk.

Vraag is of KPN dat kan oplossen, want door alle isolatie werkt je huis als een kooi van Faraday en daar komen geen radio signalen door.


Precies daarom is het kwalijk dat ze je extra wifi versterkers van de beste kwaliteit aansmeren. Het deugd niet. En andere providers hebben deze problemen niet. KPN is gewoon niet meer wat het was. En dat is jammer . En dat is vooral in eerlijk voorlichten het probleem. Zeg dan gewoon we kunnen dit niet oplossen. Dat is eerlijk. 


Andere providers werken wel in Duin? dat is nieuw voor mij want ik hoor daar over alle providers dezelfde klachten. Daarbij geef je geen antwoord op mijn vraag of je buiten wel goed bereik hebt.


Er zijn probeerde die beter bereik hebben. Buiten is het bereik soms beter dan binnen 

aar meestal niet. Het wisselt ook in het huis. Ik kan boven bellen mijn man niet. Mijn man kan buiten bellen ik meestal niet. We hebben beide een IPhone. En hetzelfde model. Dus daar kan het verschil niet zitten. Via wifi bellen werkt niet hebben we allemaal ingesteld. Inclusief super wifi. En de frustratie is dan ook groot. 
En met name omdat KPN het niet interessant lijkt te vinden. 


Hi @mtriest, welkom hier. 

Als ik hier goed lees zie ik dat het voornamelijk om binnen gaat, maar bij jou dus ook buiten? Heb je ook al met ons gebeld om dit specifiek op jouw nummer en adres door te geven? Doe dit anders alsnog. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.


Reageer