Skip to main content

Goedenavond, mijn telefoon heeft geen bereik in Frankrijk. Na heel wat uitzoekwerk, blijkt dat mijn IPhone 13 mini door SFR (provider in Frankrijk) is geblokkeerd. Dit heeft een Apple medewerker bevestigd in Frankrijk. Mijn telefoon heb ik nieuw gekocht bij DutchPlaza en niemand kan mij hiermee helpen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon weer bereik heeft in Frankrijk? En kan je gebruik maken van het 2e IMEI nummer aangezien dit nummer niet is geblokkeerd? 

Is je toestel geen officieel geïmporteerd toestel?

Op de doos zit altijd een sticker in welke landen het toestel gebruikt kan worden.


Ja het is een officieel toestel, niets vreemds te zien en exact hetzelfde als die van mijn man. 


Ik denk dat je deze vraag het beste kan stellen bij Dutchplaza. KPN is hier totaal geen partij in ook al loopt je abonnement daar.

Het zou kunnen dat je wel een “Frans” toestel hebt die misschien gestolen/ontvreemd is. Dutchplaza klinkt wel nederlands maar misschien doen ze net zoals bijv. een belsimpel aan grijze import.

Op mijn iPhone is mijn 1e IMEI me esim en me 2e IMEI me simkaartslot voor de fysieke simkaart.

Dus misschien kan je wisselen naar een fysieke simkaart of vice versa.

Overigens kan je handmatig ook een andere franse provider kiezen die misschien wel gewoon werkt.