Skip to main content
Antwoord

Geen bereik in Costa Rica: 'No Service'

• November 18, 2025
  • 1 reactie
  • 34 keer bekeken

Ditte van den Beld
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Hoi, 

Ik zit momenteel in Costa Rica (Jaco stad) en mijn KPN-mobiel heeft volledig geen bereik: “No Service”. Ik kan geen sms ontvangen en geen netwerk vinden. Ik heb al netwerkreset gedaan, toestel opnieuw opgestart, roaming aan/uit, automatische en handmatige netwerkselectie geprobeerd (ICE/Claro/Liberty), maar niets werkt.

Ik moet sms-jes kunnen ontvangen (voor verificaties om in te loggen). Normaal gesproken gaat dat prima waar ik ook ben. 

Moet er iets worden aangepast in mijn roamingsettings? 

Ik hoor het graag zo spoedig mogelijk! 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hi ​@Ditte van den Beld. Welkom op de community. Wat vervelend dat je daar in Costa Rica ineens helemaal geen bereik hebt, zeker als je sms’jes nodig hebt om in te loggen. 

In Costa Rica zou je gebruik kunnen maken van ICE, Claro en Liberty. Normaal gesproken zou je toestel minstens één van deze netwerken moeten kunnen oppakken. Omdat dat bij jou niet lukt, is het belangrijk om een paar dingen te checken:

• Staat je bundel/abonnement open voor roaming buiten de EU?.
  • Probeer daarna opnieuw handmatig een netwerk te kiezen. Na het activeren van een extra Bundels kun je opnieuw proberen om ICE, Claro of Liberty te selecteren.

In het topic hieronder lees je meer over KPN Mobiel in het buitenland

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Hi ​@Ditte van den Beld. Welkom op de community. Wat vervelend dat je daar in Costa Rica ineens helemaal geen bereik hebt, zeker als je sms’jes nodig hebt om in te loggen. 

In Costa Rica zou je gebruik kunnen maken van ICE, Claro en Liberty. Normaal gesproken zou je toestel minstens één van deze netwerken moeten kunnen oppakken. Omdat dat bij jou niet lukt, is het belangrijk om een paar dingen te checken:

• Staat je bundel/abonnement open voor roaming buiten de EU?.
  • Probeer daarna opnieuw handmatig een netwerk te kiezen. Na het activeren van een extra Bundels kun je opnieuw proberen om ICE, Claro of Liberty te selecteren.

In het topic hieronder lees je meer over KPN Mobiel in het buitenland