Skip to main content
Ik heb een Samsung S5 en altijd een Vodafone abonnement gehad zonder problemen. Nu hebben we thuis KPN als provider en ben ik voor mijn GSM ook overgeschakeld naar KPN. Maar zo gauw ik in het buitenland ben heb ik geen bereik. Ik kan niet telefoneren of internetten, niets doet het.

ik ben hiermee naar de KPNwinkel geweest en daar hebben ze alle settings manueel opnieuw ingevoerd omdat ik waarschijnlijk iets fouts had aangevinkt (!). Ook een nieuwe Simkaart gekregen en dan zou het weer moeten functioneren maar dit is niet het geval.

Als ik gebruik kan maken van Wifi in het buitenland, werkt mijn telefoon weer als vanouds. Maar zo gauw ik buiten het bereik ben, is mijn gsm niet meer bruikbaar.

Ik voel me bijzonder onveilig zeker omdat ik veel op de weg zit en dus bij pech of ongeval niemand kan bereiken.

Kunnen jullie iets voor mij betekenen.



Groetjes, Therese
Hoi Therese,



Je hebt jouw vraag in het verkeerde forum geplaatst. Hier worden vragen beantwoord over Digitenne.

Ik kan je helaas niet helpen met jouw telefoon-probleem.



edit:

(Gelukkig heeft Marina jouw vraag al opgepakt en versleept naar het juiste forum...)
Hoi @ThereseB, Ik kan mij voorstellen dat het geen fijn idee is dat je telefoon verbinding niet werkt in het buitenland. Wanneer je in het buitenland bent dan kun je een aantal dingen controleren. De APN instellingen van de S5 controleren, controleren of roaming aan staat en je kun verschillende providers testen. Als je dit al eens door hebt genomen, dan zoek ik graag verder naar een oplossing. Zou je daarvoor je 06-nummer, de postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)


Dank je Marina,



Ik had me dus vergist in het forum. 😞 Maar ik heb geen idee naar welk forum ik nu versleept ben.

Ik had me niet alleen in het forum vergist maar ook in het type GSM. Het is namelijk een A5 Galaxy. Ik heb ondertussen mijn 06 nummer enz in mijn profiel toegevoegd,

Therese
Goedemorgen @ThereseB, Ik heb jouw topic verplaatst naar het onderdeel ''Mobiel abonnement'',Het maakt niet uit dat je vraag geplaatst is onder een ander onderwerp. We helpen je alsnog en alle moderators plaatsen het topic altijd naar het juiste onderwerp op het forum. In deze link kun je in ieder geval de APN intellingen doornemen van de Samsung Galaxy A5. Daarnaast ben ik benieuwd of je in het buitenland Roaming hebt gecontroleerd en verschillende providers handmatig hebt geselecteerd om te kijken of je alsnog verbinding kreeg. De instellingen van onze kant staan in ieder geval goed, dus de oorzaak zit hem hoogstwaarschijnlijk in je toestel.


Reageer