Skip to main content

Hallo, Mijn man heeft een Hussel abonnement 2GB van 15,00 als hij in het buitenland is kan hij niet bellen of op internet, alles in zijn mobiel staat aan, ligt dit aan het abonnement.

als ik in het buitenland ben kan ik niet bellen en niet gebeld worden en ook niet op internet heb een abonnement van 15, 00 per maand, ligt dat daar aan of staat er iets geblokkeerd.

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


hallo mijn man heeft een abonnement bij jullie hussel 2gb voor 15,00 euro, zodra hij in het buitenland is werkt er niets geen internet en ook niet kunnen bellen ligt die aan het abonnement.

hoor graag iets van U

 

Admin: ook naar je eigen topic verplaatst


Hoi @bloemkool, welkom terug! 
Gaat het om jouw nummer, die van je man of allebei die niet werkt in het buitenland? Verbinding in het buitenland word niet standaard geblokkeerd door ons.
Ik kijk ook graag even mee, zou je de getroffen nummers willen toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Kun je ook de onderstaande vragen willen beantwoorden/oplossingen willen proberen?

  • Zijn jullie in Europa of elders op de wereld? In het laatste geval, hebben jullie dan ook een buitenlandbundel? Die kun je vinden op www.kpn.com/buitenland.
  • Zou je allereerst je toestel eens willen herstarten? Dat wil vaak nog wel helpen!
  • Zou je ook een ander mobiel netwerk kunnen proberen?
  • Staat Roaming wel aan op het toestel? Hier kun je de stappen vinden om de instellingen van jullie toestellen te controleren.
  • Heb je bij je APN “PortalMMM.nl” ingesteld of “internet” staan? Zou je ook de andere eens kunnen proberen en de bovenstaande stappen nog eens doorlopen?

Hoi Thomas,

Het gaat over de mobiel van mijn man die heeft een abonnement, sinds kort is dit abonnement veranderd van € 23,00 naar €15,00 euro 2gb

Mijn man is vrachtwagen chauffeur en zit een paar keer in de week in België of Duitsland zodra hij de grens over is en hij is aan het bellen dan valt de verbinding weg en op internet kan hij ook niet.

Simkaart in ander toestel gedaan en alles ingeschakeld opnieuw opgestart.

Roaming staat aan en mobiele gegevens ook, heb gisteravond de gegevens bij APN ingesteld.

Kan het nu niet controleren want hij zit nu in Nederland.

Heb het nummer van mijn man vermeld in profiel.


Bedankt voor je gegevens @bloemkool, ik heb meteen even meegekeken. Aan onze kant staat alles goed, geen blokkadres en hij heeft zat MB's!
Het werkt ook niet met de sim-kaart in een ander toestel begrijp ik?
Ik ben benieuwd of de andere APN instellingen helpen. Hou me vooral op de hoogte!
En vergeet ook niet een ander netwerk te proberen, dat wil soms een hoop helpen, in het buitenland kan dat een hele hoop uitmaken.


Hoi Thomas,

Als hij in het buitenland is, dan gaat hij zelf zoeken naar een netwerk, maar dat zou toch automatisch moeten gaan, voorheen ging dit wel en hoefde hij helemaal niets te doen, zou het eventueel aan het simkaartje kunnen liggen? Vind het best raar wij dachten eerst of het aan het toestel zou liggen een Samsung Galaxy Prime, maar sinds hij afgelopen zondag een ander toestel de Samsung Galaxy A5 heeft doet het precies het zelfde, niet automatisch overschakelen naar buitenlandse provider.

Dank je wel voor de informatie ik hou je op de hoogte of hij wel bereik heeft en internet met de APN instellingen.


Hoe oud is de simkaart?

Staat er al 4G in het scherm buiten de deur? In dat geval is de simkaart recent genoeg; oudere kaarten gaan niet verder dan 3G (H+).


Goedemorgen Peter,

Heb geen idee hoe oude de sim kaart is, paar jaar in ieder geval buiten de deur geeft hij 4G aan. 


Hallo Thomas,

Mijn man is vrijdag in België geweest en had bereik, met de instellingen APN er werd gemeld dat hij zich in België bevond via een sms van KPN, wat Duitsland betreft weten wij nog niet maar denk dat het daar ook wel zo zal zijn.


Hallo, ik ervaar hetzelfde probleem

mijn 4g staat aan roaming aan maar niemand kan me bellen en zelf bellen gaat ook moeizaam tot niet 


Solved