Skip to main content

Sinds dinsdag in Marokko.  Hiervoor vorige week het dure pakket aangeschaft van 3gb voor 25 euro om wegwijs te kunnen zijn.

Tevens heb ik constant geen bereik als ik op de voet ben. Vaak als ik even stationair ben dan lukt het soms heel eventjes om bereik te hebben. Tevens ben ik er nu wel helemaal klaar mee. 
 

Ja ik heb meerdere providers handmatig geprobeert

Ja heb de telefoon meerdere malen opnieuw opgestart 

Ja ik heb de meest recente updates. 
 

Ik wil heeeeel graag mijn geld terug want het gezeik houd niet op. Eerst recentelijk na de iPhone update. Telefoon constant oververhit, loopt veel vast en slecht bereik. Lijkt minimaal beter te zijn geworden. Maar deze klacht ligt ook al bij jullie en nu dit. Hoe gaan jullie dit oplossen, verwacht toch iets tegemoet op het moment. Want er komt niks uit en ik begin er echt woedend van te worden en ga ook niet bellen want dat kost een vermogen, maar dat begrijpt de fantastische chat bod natuurlijk niet.

Het lijkt erop dat het netwerk in Marokko niet toereikend is, @Aeryon. Je geeft aan soms wel bereik te hebben en andere moment niet. Dat doet mij vermoeden dat de instellingen van jouw toestel in ieder geval goed staan. Nu is het alleen zo dat wij geen invloed hebben op de kwaliteit van buitenlands netwerken.

In Nederland heeft KPN een eigen netwerk. Wij streven naar een uitstekende dekking binnen Nederland. Als er hier iets mis is met de dekking, dan kunnen wij daar iets aan doen. Providers in het buitenland doen eigenlijk hetzelfde voor hun gebruikers. Met roaming krijg jij als gast toegang tot het buitenlandse netwerk. De providers in Marokko bieden jou het bereik dat zij kunnen bereiken. Hier hebben wij geen invloed op. Zoals mijn oud collega @Bart_ ooit mooi verwoordde: “Om een heel flauwe vergelijking te trekken: de supermarkt om de hoek heeft geen invloed op het assortiment van een supermarkt in Duitsland.”

Omdat we er verder geen invloed op hebben, kan ik ook geen vergoeding aanbieden. Soms werkt het namelijk wel, andere keren niet. Dit is naar mijn mening echt een kwestie van bereik, waar wij dus niks aan kunnen doen.

Voor wat betreft het iPhone probleem: heb je hier al wel een ticket voor aan laten maken? Zo ja, dan heb je gedaan wat je kunt en is het afwachten tot een oplossing.


Mijn excuses voor de verlate reactie, maar waarom bied KPN het dan aan voor de hoofdprijs? Daarbij mijn vriendin heeft echt nergens last van gehad. Altijd top bereik met haar SAMSUNG A25. 
 

Dus ja als het bereik in Nederland niet eens haalbaar is voor jullie maar wel aanbieden in Marokko is dat toch uit den boze. En ik blijf standvastig dat het met het model te maken heeft. Heb nog steeds een telefoon die nu om de haverklap geen bereik heeft al geeft die het aan, veel te warm word en uitvalt. Er is gewoon nog niks veranderd. 
 

Lekker afwachten hè, echt een top idee. Wat ben ik er klaar mee. 


Mensen met een KPN abonnement die in Marokko op vakantie gaan, willen graag bereikbaar zijn. Daarom bieden wij een bundel aan. De prijs die je voor zo'n bundel koopt, is afgesproken met de providers in Marokko. Verder hebben wij er geen invloed op, zoals ik in mijn vorige bericht al uitlegde.

Afijn, ik begrijp dat je ook in Nederland problemen met jouw verbinding ervaart. Dat is erg vervelend. Je kunt dan eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Als dit niet helpt, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis). Hier kan je een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt.  Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 


Reageer