Skip to main content

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuw gebouwd appartementencomplex in een bosrijk gebied. Wanneer ik nu binnen wil bellen, lukt dat niet; ik word niet verstaan aan de andere kant van de lijn. Het schijnt bij meerdere bewoners het geval te zijn. Om nu alleen te bellen op het balkon (want daar werkt het wel) is onhandig 😉 Wat kan ik hier aan doen? 

Hallo @Jantj52 als het mobiele signaal door de zeer goede isolatie niet meer binnenshuis kan doordringen, dan is Bellen via WiFi het alternatief.

Lees meer in dit artikel: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-via-wifi-met-kpn.htm


Hi @Jantj52, wat een fijn vooruitzicht om een helemaal nieuwe woning te mogen betrekken :smiley:

Goede isolatie kan echter aardig wat roet in het eten gooien en wij én jij hebben daardoor niet de mogelijkheid om iets aan het bereik binnenshuis te veranderen. Wat @RBxx oppert, is dan ook het enige alternatief om binnen toch goed te kunnen bellen! Als jullie toestel hier geschikt voor is, zal het toestel automatisch overspringen op bellen via wifi, als het mobiele bereik niet afdoende is :slight_smile:


Hoi @RBxx en @Maja_ . , 

Ik ben ondertussen verhuisd en mijn telefoon aangesloten om de WIFI. Dit werkt heel erg goed. Bedankt voor jullie advies. 

 


Fijn dat het werkt @Jantj52 , veel plezier in je nieuwe huis.

Houd alleen rekening met één ding. Hopelijk heb je het nooit nodig, maar voor bellen met 112 schakelt de telefoon (wettelijk verplicht) direct en automatisch terug naar het mobiele netwerk, zonodig via een andere provider (bij gebrek aan dekking van het KPN netwerk).


Hoi @RBxx en @Maja_ . , 

Ik ben ondertussen verhuisd en mijn telefoon aangesloten om de WIFI. Dit werkt heel erg goed. Bedankt voor jullie advies. 

 

Heel fijn!

Veel plezier in de nieuwe woning :smiley: