Skip to main content

Ik ben ook in een nieuwe nieuwbouwhuis  komen wonen.

Geen bereik niets.daar sta je dan

Mijn ouders die op leeftijd zijn kunnen mij niet eens bereiken..dus als er iets gebeurd.ben dus niet bereikbaar.vol ongeloof

En kpn zegt niets te kunnen doen.masten staan niet goed?

Maar ik mag toch goede service verwachten 

Abonnement loopt pas einde van het jaar af.

Ik wil van kpn af.zonder kosten.

Je hebt een abonnement voor bellen.wifi etc.

Maar hun reacties zijn te triest voor woorden.

Kan mijn abonnement ook niet vervroegd verlengen met een ander Beter toestel (21 augstus is mijn verlenging)

Nee dat kon niet.en stoppen ook niet.

Kon wel iets korting krijgen.

Wat heb ik daar aan!ik vraag om bel bereik.

.niet om korting!!!!

Nieuwe bewoners (4 huizen)stoppen met kpn.

Die hebben geluk dat hun abonnement ten einde loopt.

Want die kregen hetzelfde antwoord.

Kpn doe hier  iets mee!!!

Dus betaal dus elke maand voor iets waar ik niets aan heb.

Echt sorry..nooit meer kpn.wat een slechte service 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Ik begrijp de frustratie, maar waarschijnlijk zal KPN zich beroepen op de dekkingsgraad die er was bij de aanschaf van het mobiele abonnement. De discussie kan je voeren, of jij had kunnen weten dat de dekking op die locatie niet voldoende zou zijn.


Ik heb nooit last gehad dat ik niet kon bellen of gebeld kon worden.

Nu heb ik een huurhuis die net gebouwd is.

Je verwacht dan  toch niet dat je in 1x geen bereik meer hebt binnenshuis?

Omdat de masten net de verkeerde kant op staan !

Dus voordat je reageert op een nieuwe nieuwbouw huis.moet je eerst kijken of je bereik hebt???

Vind het gewoon vreselijk.dat mijn ouders mij niet kunnen bereiken .

En dat ik zelf steeds naar buiten moet om een bedrijf.kenissen etc te bellen.

Jullie maken reclame op tv.radio…

Maar waar blijven de mensen dan die al jaren  een abonnement bij jullie hebben.nooit een probleem hadden.totdat je gaat verhuizen.en geen bereik hebt .

Tja helaas.de masten staan net de verkeerde kant op.

Jullie moeten dan toch service verlenen.

Snap het echt niet.

En baal hier ontzettend van.

 

 

 

 

 

 


"Dus voordat je reageert op een nieuwe nieuwbouw huis.moet je eerst kijken of je bereik hebt???"

Ik moet eerlijk zijn dat ik ook niet aan deze zaken denk als ik zou gaan verhuizen. KPN laat via een online kaart zien hoe het met de dekking is. Ik denk dat wij ook niet heel veel meer van KPN kunnen verwachten. Het zou hun netjes staan als jij hierom je contract zou mogen ontbinden, maar ik denk dat dit niet gaat gebeuren.


100% bereik in het hele land is natuurlijk nooit te garanderen. Er zal best een aanpassing komen maar dat is natuurlijk niet 1,2,3 gebeurt. Denk alleen al aan vergunningen etc. Ik denk dat als onderzoek heeft uitgewezen dat er echt geen bereik is dat het contract ontbinden zeker tot de mogelijkheden behoort. wacht hier even op een medewerker.


Bellen via internet, wifi dus ws.

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm


Ja internetten en tv doe ik bekabeld.

Nog exyra 2 wifi versterkers gekocht(1 moest ik betalen)want wilde alles goed hebben.

Monteur is hier destijds geweest.

Daar is niks mis mee gelukkig.

Vrienden bel ik via whats app.

Maar instanties.familie die nog een vaste telefoon hebben. Moet ik dan buiten bellen.

Dat is wat het het nu is.maar ze kunnen mij niet beteiken als ik thuis ben.

En via internet bellen kan niet met mijn telefoon.was het maar zo.

Gevraagd naar een vervroegde verlenging zodat ik een abonnement kon nemen met een telefoon waarmee dat wel kan.

Al zal mijn abonnement dan waarschijnlijk duurder uitvallen!?

had dus 2 opties voorgelegd

vervroegde verlenging of van het contact kosteloos af..

Geen van beide werd er gezegd.

Vervroegd betekend dat ze mij als klant behouden..

Zo zie ik het ook het liefst

Maar helaas..

Groet marjan

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 


Merkwaardige gang van zaken, ik verbaas me daar al jaren over, oa hier :

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054


Hallo @Mj50 , wat voor merk en type gsm heb je?

Misschien heeft deze de mogelijkheid voor bellen over Wi-Fi en moet je het alleen nog aan zetten.

@KeesYagi geeft eerder in dit topic al een mooie link daarvoor.

Als je toestel aan vervanging toe is kijk dan eerst in de lijst met geschikte toestellen voor VoWifi in dezelfde eerder genoemde link.

Succes.

 


Hallo @Mj50 Welkom hier op het KPN Forum. Ik heb je als eerste een eigen topic gegeven: je reageerde onder een oud topic van bijna een jaar oud. Als tweede is het mooi om te zien dat een aantal mensen uit de community je van de nodige uitleg hebben voorzien. Misschien kan ik als medewerker van KPN ook nog het één en ander verduidelijken. Laat ik beginnen met een algemene uitleg over bereik, zodat de mogelijkheden en onmogelijkheden duidelijk zijn. 

Hoe goed je bereik is hangt van een aantal zaken af. Het signaal van je mobiele telefoon gaat van een zendmast rechtstreeks naar jouw mobiele telefoon. Hoe groter de afstand tussen jouw telefoon en de zendmast is, des slechter zal het bereik worden. Ook van belang is wáár je bent: alles wat tussen de zendmast en jouw telefoon in staat is een obstakel. Het signaal gaat er dwars doorheen en je zult begrijpen dat dit voor vermindering van de kwaliteit van het signaal zorgt. Daarom heb je buiten eigenlijk altijd beter bereik dan binnen. Een vooral goed geïsoleerde nieuwbouwhuizen hebben een sterk negatief effect op je signaal. Wellicht speelt dit bij jou dus ook mee. 

We bieden in bijna heel Nederland keurig bereik. Er zijn helaas altijd plekken waar het moeilijker is, vaak door een combinatie van bovenstaande omstandigheden. We kunnen en mogen niet overal zendmasten neerzetten. Zo'n vergunning gaat over heel veel schijven en zijn veel verschillende partijen bij betrokken. ‘Er iets aan doen’ kan soms dus heel erg ingewikkeld zijn. 

Een goeie oplossing kan dus bellen via wifi zijn, waar Kees al naar verwijst. Je laat de verbinding van je mobiele telefoon dan via wifi lopen en dan speelt het probleem van geen dekking in huis niet meer. Zaak is wel dat je een geschikt toestel hebt. Uit één van je opmerkingen begrijp ik dat dit niet zo is? Wat voor een toestel heb je? 

En natuurlijk wil ik in elk geval kijken hoe het bereik in jouw omgeving is. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt? Het ontbinden van een contract om deze reden is echt een uiterste optie. Daarvoor moet eerst echt elke andere mogelijkheid zijn geprobeerd. 


Hallo @Mj50 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Als ik je nog ergens mee kan helpen lees ik het graag! 


Reageer