Skip to main content

Hier in Waalre hebben we zeer slecht bereik van het KPN mobiele netwerk. Het ligt niet aan het abonnement of aan de telefoon. Mijn bezoek heeft ook geen bereik. Het is zelfs zo erg dat ik mijn mobiele telefoon constant doorgeschakeld heb staan naar de vaste telefoon anders ben ik niet bereikbaar. En dat voir een bedrijf dat zegt de beste dekking te hebben,  niet dus. Dat is toch erg zeer slecht.  Mijn man en kinderen hebben een abonnement via een provider die gebruik maakt van het KPN netwerk en gaan naar een andere omdat zij ook niet te bereiken zijn. Het is toch erg dat in 2021 het niet geregeld kan worden dat er in woonplaatsen goed bereik is. Ik zou zeggen laat een keer iemand van KPN hier in de buurt rondrijden om het bereik te testen.

100% dekking bestaat niet. Met name in goed geïsoleerde woningen kan er een probleem zijn. Heeft u buiten wel bereik?


Hallo @Auk36 heb je hier zowel buiten als binnenshuis last van?

Heb je de KPN Dekkingskaart bekeken? De situatie ziet er best wel goed uit voor Waalre.

Voor binnenshuis is Bellen via WiFi een alternatief, mits jouw toestel dat ondersteunt.

Lees meer in dit artikel: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-via-wifi-met-kpn.htm


Binnen heb ik helemaal geen bereik en buiten maximaal 2 streepjes. Het is een bekend probleem hier in de buurt. Een aantal straten hebben er last van. Buiten heb ik wat bereik  een straat verder dat zelfs niet. Ik kan wel wifi bellen. Maar dan nog ben ik niet bereikbaar als er iemand belt.


Ik kan wel wifi bellen. Maar dan nog ben ik niet bereikbaar als er iemand belt.

Hoe bedoel je dat? Wifi bellen werkt zowel voor bellen als gebeld worden.


Nou dat kan dan wel zo zijn. Dat betekend dat ik tegen iedereen die hier komt moet zeggen dat ze alleen via wifi kunnen bellen. En dus mijn wificode met wachtwoordaan iedereen moetgeven. 


Tja, daar heb je gelijk. :blush:
Voor willekeurige bezoekers is het inderdaad geen oplossing, maar voor jullie zelf wel.


Wellicht is er een andere provider die wel dekking heeft in het gebied.  Overstappen is dan de beste optie.  Een extra mast plaatsen kost al gauw een paar ton. En de gemeente moet toestemming geven. Al met al hen je dan snel minimaal een jaar verder. Zou ik niet op wachten.


Goed idee, maar voor alle gasten (met KPN) van @Auk36 lost dat het probleem niet op :wink: .


Hallo @Auk36, welkom! Ik zie dat @RBxx je al een tips heeft gegeven, heel fijn. Als ik de dekkingskaart bekijk, dan zie ik dat de 4G dekking voldoende zou moeten zijn. De 5G dekking is echter een stuk minder. Heb je toevallig een toestel dat 5G ondersteunt? Zo ja, dan zou ik je willen aanraden om het netwerk niet op automatisch te zetten, maar vast te zetten op 4G en lager. Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt.


Bedankt voor alle tips. Ik heb geen toetsel wat 5G ondersteunt. We gaan overstappen naar een andere provider.


Begrijpelijk besluit, als je contractvrij bent en er is een provider met beter bereik dan is dat voor jou de snelste oplossing.