Skip to main content

Op mijn vakantieadres *******  is bellen of gebeld worden niet of nauwelijks mogelijk, en dat in Nederland

Dit is al jaren zo, maar ondanks belofte is er nog steeds geen verbetering

De hoge dijk aan zee is ook geen belemmering want aan het strand kijkrichting Vlissingen ook geen bereik

Omdat ik ook dezelfde problemen had met Digitenne, raade Kpn mij aan om mijn abonnement om te zetten naar onbeperkte data zodat ik dan met kpntv kon streamen

Maar dan moet je wel bereik hebben met je telefoon, dit idem met telefoon vrouw

Waarom doet Kpn al jaren niets om dit te verbeteren, Zeeuwsvlaanderen trekt immer duizenden toeristen

Mvg Wil Bosman

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 
 

Hoi @Wil Bosman 

Welkom op de community van KPN.

Waar (bij welk dorp of vakantiepark) zit je momenteel in Zeeuws-Vlaanderen in Zeeland?
 

Als ik op de Antennekaart kijk, staan daar voldoende KPN zendmasten voor een goed tot optimaal bereik voor zowel 4G als 5G.
Al blijven de volgende factoren altijd een rol spelen voor een goed bereik en internet:

  • Het type mobiele apparaat dat je gebruikt

  • De drukte op het internet of de internetpagina

  • Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk

  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast

  • Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen

  • Weersomstandigheden, zoals onweer

  • Als je in een snel bewegend voertuig zit

  • Het abonnement dat je bij ons hebt afgesloten

Ook op de Dekkingskaart van KPN is duidelijk te zien dat er in Zeeuws-Vlaanderen een goed bereik zou moeten zijn.

Digitenne staat helemaal los van het mobiele netwerk van KPN.

Wat ik je aanraad om te doen, is om de netwerkinstellingen van je smartphone of iPhone een keer te resetten, hiermee haal je eventuele fouten eruit, en worden automatisch de juiste netwerkinstellingen ingeladen.
Vaak verhelp je hiermee veel problemen.


Ik ben met beide toestellen Samsung s8 en s10 naar de kpn vestiging gegaan

Deze hebben beide toestellen nagekeken en alles was in orde wat ze eigenlijk aangaven 

Volgens de twee medewerkers lag dit puur aan Kpn en niet aan onze toestellen en kpn zou voorlopig niets doen aan verbetering

Blijkt dus deze week waar we beide niet gebeld of zelf konden bellen

Vorig jaar tientallen keren gebeld met kpn maar deze konden mij helemaal niet horen en werd de verbinding weer verbroken

Eindresultaat een boze casemanager die vond dat ik te veel klaagde en moest accepteren dat op dit adres nou eenmaal slecht bereik is.

Het is dat mijn contract nog een jaar duurt

Thuis alles prima met kpn, waarom dan niet hier met iemand die het probeem oplost

 


@Wil Bosman Ik zou stap voor stap proberen erachter te komen waar het probleem zit:

Vraag aan andere mensen in de buurt of zij ook hetzelfde probleem ervaren. De vragen die relevant zijn:

-hebben zij hetzelfde probleem?

-welke provider hebben zij?

-welk toestel hebben zij?

De antwoorden op deze vragen zullen jou snel duidelijkheid geven of het een algemeen probleem is, of het probleem provider-gerelateerd is, of het probleem toestel-gerelateerd is.

Als je hierin duidelijkheid hebt gekregen, dan kun je eventuele vervolgstappen zetten.


Hele goede suggesties vanuit de community, @Wil Bosman. Ik ben benieuwd wat de uitkomst is van het onderzoek dat @Katana321 voorstelde.


Reageer