Skip to main content
Antwoord

Geen bereik met KPN in Zwitserland, alleen noodoproepen mogelijk

• July 23, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Hoi,

Ik ben vandaag aangekomen in Zwitserland, maar kan niet bellen (alleen noodoproepen), sms'en, internetten, gebeld worden of sms'jes ontvangen. Ik heb mijn instellingen bekeken en roaming staat aan. Ik heb ook geprobeerd te wisselen van netwerkoperator, maar dit haalde ook niks uit. Ik had eenzelfde soort probleem voordat ik naar KPN overstapte (ik zat voorheen bij Ben), maar toen had ik hetzelfde probleem in alle landen die niet Nederland zijn. In België had ik bijvoorbeeld vandaag wel bereik. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

(Ik heb mijn telefoon ook al eens uit- en aangezet.)

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi Inge, welkom bij onze community. 

We zijn nu een aantal dagen verder en ik ben nog benieuwd of het gelukt is met de tips van JDD en bnh. Wat je ook nog kunt proberen is om je netwerkinstellingen te resetten, zie hieronder voor de stappen. (Met dank aan ​@Michel.uit.Arnhem ). Als je dit hebt gedaan kun je de APN instellingen nogmaals nakijken. 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Kijk eens bij Netwerk op je mobiel of Netwerk operators op automatisch staat. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 23, 2025

Kijk even of je APN instellingen goed staan:
Handmatig instellen interactieve tutorial voor KPN NL toestellen

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 29, 2025

Hi Inge, welkom bij onze community. 

We zijn nu een aantal dagen verder en ik ben nog benieuwd of het gelukt is met de tips van JDD en bnh. Wat je ook nog kunt proberen is om je netwerkinstellingen te resetten, zie hieronder voor de stappen. (Met dank aan ​@Michel.uit.Arnhem ). Als je dit hebt gedaan kun je de APN instellingen nogmaals nakijken. 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.