De klantenservice van kpn kan ik hierdoor ook niet bereiken, want kan alleen met nederlands nummer en de probleemoplosser of dot (chatbot) geven alleen standaard antwoorden en resetten of herstarten van telefooon heeft geen effect.
Eerst even dit:
Als u GEEN niet-EU data bundel van KPN actief heeft, zet dan in ieder geval mobiele data en data roaming van de KPN sim uit.
Anders wordt er, wanneer u contact met KPN krijgt, binnen luttele seconden EUR 60,50 aan dataverkeer in rekening gebracht.
Bij wel contact met KPN, sms BESCHERMING AAN naar 1266 om buiten de bundel niet-EU dataverkeer te blokkeren.
En verder:
Zet/houdt automatische netwerkselectie UIT en probeer met de hand alle Costa-ricaanse netwerken uit en probeer ook te wisselen tussen 5G, 4G, 3G, 2G.
Als u merk en type van uw mobiele telefoon noemt, hebben andere lezers misschien nog tips.
Data roaming staat uit voor de Nederlandse e-sim. Ik heb nu een Costa ricaanse sim erbij genomen waar ik mee op internet kan.
ik heb een iPhone 15 met e-sim NL en nu dus Costa ricaanse sim voor internet en ander gebruik hier. Maar Nederlandse nummer blijft geen service geven. Met netwerk uit en zelfde service producer als de sim van Costa rica blijft in ieder geval de Costa ricaanse sim het doen, echter de Nederlandse niet.