Skip to main content

Mijn moeder is verhuist naar het centrum van Ermelo en sinds dat ze daar woont heeft ze compleet geen bereik met haar KPN abonnement. Ze gebruikt een Iphone.

Eerder zat ze bij Tmobile maar we hebben haar naar KPN over gezet zodat ze in haar nieuwe woning gelijk alles, internet, tv, en mobiel bij KPN heeft. En KPN omdat we er op vertrouwden dat het bereik prima zou zijn.

Deze week is haar tv en internet geinstalleerd, dat werkt. De monteur vertelde dat ook alle buren hetzelfde probleem hebben, geen bereik met hun KPN abonnement.

Zelf heb ik Vodafone en een prima bereik als ik bij haar ben.

U snapt, ze is 75 en dit is haar enige telefoon, waar ze kan niet gebeld worden en zelf ook niet bellen. Absoluut niet veilig dus!

Ik wil graag gebruik maken van de service om over te gaan naar Vodafone zodat ze zo snel mogelijk weer kan bellen.

Hoe kan ik dit het beste regelen?

Hi VMA, welkom op het forum. 

Het abonnement annuleren kan altijd binnen 14 dagen nadat dit is geregeld. Dat is echter niet onze insteek omdat ik zie dat er in Ermelo wel bereik hoort te zijn. 

Ik kijk dit daarom graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens van je moeder en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


VMA, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Beste heer/mevrouw,

 

Ik had u niet meer geantwoord omdat ik inmiddels telefonisch contact heb gehad met uw collega van KPN. Zij gingen uitzoeken hoe e.e.a. zit.

Inmiddels hebben zij geconcludeerd dat mijn signalering over geen bereik klopt. Ze hebben een voorstel gedaan dat we ons abonnement kunnen afkopen door de helft van de afkoop som ad € 380,- te betalen … Wij kunnen namelijk niet van het abonnement af omdat mijn moeder op een nieuwbouw locatie zou wonen. De algemene voorwaarden zouden zeggen dat het kan zijn dat KPN op een nieuwbouwlocatie geen bereik kan leveren. 

Ik dien hier bezwaar op in. 1) omdat het hier niet gaat om een nieuwbouwlocatie maar om een nieuwe woning in het BESTAANDE OUDE CENTRUM van Ermelo. 2) omdat ik in de algemene voorwaarden van KPN niets kan vinden over een nieuwbouwlocatie of nieuwbouw woning. 

Tegelijkertijd lees ik in de algemene voorwaarden dat de klant het abonnement kan opzeggen wanneer de klant verhuist naar een plaats waar KPN de dienst of een vergelijkbare dienst niet kan leveren. Artikel 13.2. 

Het is allemaal erg ingewikkeld om dit telefonisch door te geven. Ik moet steeds naar de medewerker goed luisteren, geen verweer leveren, en doen wat KPN zegt. Daarom probeer ik het via deze weg.

Conform artikel 13.2 van de Algemene Voorwaarden doe ik hierbij schriftelijk een beroep op het kostenloos opzeggen van het abonnement per uiterlijk 22 maart aanstaande. Graag ontvang ik een bevestiging en daarbij het akkoord dat ik het nummer kan meenemen naar een andere Provider.

U kunt mij hier ook over bereiken op het nummer 06 ********.

Ik zie uit naar uw bevestiging.

Met vriendelijke groet,

Vincent Maaskant


Het nummer van mijn moeder is overigens 06 *********


Dankjewel voor de gegevens. 

Ik stond op het punt om de klacht voor je door te zetten, ik zie echter dat dit al is gedaan en dat je al in contact bent met de klachtenafdeling. Meer dan dit kan ik zelf niet voor je doen, zij hebben hierin de leiding. Wacht even hun reactie af, ik verwacht dat dit morgen zal zijn.


Geachte heer/mevrouw,

Ik verzoek u in ieder geval mijn motivatie zoals ik in mijn bericht van gisteren heb verwoord, intern door te geven. Ik wil hier namelijk graag een reactie op ontvangen. Ik zie namelijk zoals ik schrijf geen juridische grondslag waarom KPN mij geld wil laten betalen.

Met vriendelijke groet,

Vincent Maaskant


Dit lezende, ik denk het vaak maar nu kan ik het niet laten om het ook te uiten, waarom wil iedereen zich afhankelijk maken van een mobiel.

Eerst leggen we overal kabels aan en dan gaan we er naast zitten met zendertje.

Vreemde gang van zaken !

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054


Ik zie inmiddels dat er vanochtend contact is geweest met de klachtenafhandeling. Samengevat is dat het aanbod van de helft van de kosten blijft staan, maar niet om het compleet kosteloos op te zeggen. Ik zie dat dit besloten is omdat het bereik binnen niet gegarandeerd kan worden en omdat het abonnement ook oorspronkelijk op een ander adres is afgesloten. Dit geef ik dan ook nogmaals hier aan u door. 

Verder zie ik dat het gesprek is beëindigd met de mededeling dat u juridische stappen zult ondernemen. Ik ben geen jurist dus zal daar inhoudelijk niet op reageren aangezien ik daar niet de kennis voor in huis heb. Het is uiteraard uw goed recht om deze stappen te ondernemen. 


Dit lezende, ik denk het vaak maar nu kan ik het niet laten om het ook te uiten, waarom wil iedereen zich afhankelijk maken van een mobiel.

Eerst leggen we overal kabels aan en dan gaan we er naast zitten met zendertje.

Vreemde gang van zaken !

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054

Bellen via WiFi is inderdaad meestal een prima oplossing thuis.Â