Skip to main content
Beantwoord

Geen bereik na omzetting simkaart naar KPN

• March 12, 2025
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik heb een telefoon met dubbele sim, een van kpn en een van Vodafone.

De simkaart van kpn werkt niet en mn nummer van Vodafone is sinds vandaag overgekomen van Vodafone en werkt nu ook niet. 

Het gevolg is dat ik helemaal niet meer telefonisch bereikbaar ben.

Het verzoek is dat u m’n huidig nummer dat een e-sim was bij Vodafone ook een e-sim blijft bij kpn. 

Graag ontvang ik de nodige info om de kpn sim te activeren en mn bereikbaarheid te herstellen. 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Rachida Pengel als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt met nummerbehoud moet dat gewoon soepel verlopen, in jouw geval Vodafone inactief --→ KPN actief.

Zet je telefoon eens een keer aan en uit en kijk dan eens welke kaart er actief is.

Als KPN actief is krijg je daar ook een SMS van.

Die portering kan nog de hele dag en de dag is nog niet om.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 12, 2025

Beste ​@Rachida Pengel als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt met nummerbehoud moet dat gewoon soepel verlopen, in jouw geval Vodafone inactief --→ KPN actief.

Zet je telefoon eens een keer aan en uit en kijk dan eens welke kaart er actief is.

Als KPN actief is krijg je daar ook een SMS van.

Die portering kan nog de hele dag en de dag is nog niet om.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2025

Aan en uit werkt en Ik heb sedert gister geen bereik. Als dit zo blijft kan ik ook geen sms ontvangen. 
maar ik wacht het vandaag nog af. Bedankt 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rachida Pengel 

Ter aanvulling op de reactie van community lid ​@JanD hierbij de benodigde informatie, voor het downloaden en activeren van de Esim bij KPN.
Wacht hier wel mee, tot nummerportering volledig is afgerond, dit kan tot 24 uur duren.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de pagina waar je alles kunt lezen over de Esim bij KPN: E-sim aanvragen, activeren en installeren

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2025

Geweldig. Bedankt !

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 14, 2025

Hi ​@Rachida Pengel, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top! Werkt je verbinding inmiddels? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 14, 2025

Ja inmiddels wel. Bedankt! 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 17, 2025

Heel fijn ​@Rachida Pengel 😃 Bedankt dat je het nog even hebt laten weten en ondanks de vertraagde start, welkom bij KPN 😊