Skip to main content
ik heb hetzelfde probleem, er wordt gezegd dat er bereik moet zijn maar die is er niet, als ik op de dekkingskaart kijk zit ik ook in een wit gebied en maar adverteren met 4g dekkingsgraad 99.4 % een lachertje en je kunt doe wat je wild ze doen er niets aan.



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @rietjehenk, welkom! Ik wist niet zeker of je alleen wilde reageren op de andere forumgebruiker of dat je een reactie van ons wilde. Vandaar toch maar een reactie van mij 🙂. Jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over ons bereik op jouw postcode! Er zijn inderdaad een paar witte gebieden op de dekkingskaart. We kunnen namelijk niet overal goed bereik bieden. Vooral aan de grenzen (Duitsland, België, Noordzee) en op de Veluwe merk je dat. Er zijn ook nog een aantal andere plekken waar je dit zult zien.



Ik wil het met alle liefde nog eens kenbaar maken dat je hier tegenaan loopt. Zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag.
Ik heb precies hetzelfde probleem bij mij in Drenthe.



Ik kreeg van moderator Erwin het volgende antwoord:



Erg vervelend dat jij op een plek woont waar ons signaal niet of nauwelijks komt.

Hoe kom je aan een mast in jouw buurt? Als het aan mij ligt zetten we er morgen ééntje neer (en als ik geen twee linker handen had, kwam ik zelf nog helpen ook 😉 ) maar dat is niet de praktijk. Zo'n mast is een enorme investering die gepaard gaat met ontelbare vergunningen en milieuafspraken. Het moet dus voor KPN rendabel zijn om een nieuwe mast te plaatsen. Zo kom je automatisch op vraag en aanbod.

De beste kansen die je hebt is om een groep mensen in jouw omgeving te mobiliseren zodat je samen de vraag bundelt en het bijvoorbeeld bij de gemeente kenbaar maakt dat er dringende behoefte is aan een beter signaal. Of het dan lukt, kan ik je nog steeds niet garanderen maar het vergroot wel je kansen. :-)
Fijne aanvulling, Noordzee!
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie dat de betreffende locatie omgeven is door heel veel bosrijk gebied. Dat heeft er zeker mee te maken dat het bereik niet verbeterd op termijn. Het is erg lastig om daar door te dringen namelijk. Vaak is er geen mogelijkheid tot het plaatsen van een mast in de buurt, bijvoorbeeld omdat er te weinig mensen wonen, omdat gemeente of andere partijen geen akkoord geven of om nog veel meer mogelijke redenen en combinaties daarvan. Ik geef jouw melding in ieder geval intern door, bedankt hiervoor.