Skip to main content

Ik zit nu in het buitenland en krijg geen berichten of meldingen op Iphone dat ik er een voicemail bericht is ingesproken. Doordat iemand mail heeft gestuurd kom ik hier nu achter.
In Nederland kreeg ik wel gewoon een melding (bij Telefoon app op Iphone). 
Hoe kan ik dit wijzigen?

Hoi @MSTM . Welkom op het forum.

Maak jij gebruik van visual voicemail ? Of krijg je e-mailtjes als iemand een berichtje heeft ingesproken?

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/voicemail.htm


Beste Erwin.

Normaliter maak ik gebruik van visual voicemail.


In welk buitenland ben jij als ik vragen mag? 


Vorige keer dat ik geen bericht kreeg zat ik in Zuid-Afrika en nu zat ik in Japan. Inmiddels heb ik voor de zekerheid voicemail maar uitgezet want ik zit nu 5 dagen op zee zonder netwerk.


Helaas wederom hetzelfde probleem. Zit in t buitenland en krijg geen meldingen dat er een voicemail is ingesproken. Hoe kan dit opgelost worden?


Hoi @MSTM . Als jij het nu via de app doet zou ik het tijdelijk op de ouderwetse manier doen. Dus visual voicemail uitschakelen.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/voicemail.htm

 

 


Ik wil de voicemail niet uitzetten maar berichten ontvangen dat er een voicemail is ingesproken. Als ik in Nederland ben, krijg ik een sms en kan ik via de Iphone ook zien dat er een voicemail is ingesproken. Als ik in het buitenland zit, krijg ik geen berichten dat mn voicemail is ingesproken. Dit moet opgelost worden en uitzetten is geen optie. Graag onderzoek waarom ik geen berichten ontvang.


Dan moeten we eerst het toestel als boosdoener uitsluiten. Kun je de simkaart ook in een ander toestel testen?


Nee ik heb hier (op reis) geen ander toestel bij de hand helaas. Ik heb nu een gewone sim kaart maar eerst had ik een e-sim. Kan dat nog schelen?

is er een andere manier om te kijken of mijn gsm de boosdoener is? Ik reis vanmiddag alweer terug naar Nederland.


Een verschil tussen e-sim en fysieke sim mag er niet zijn @MSTM. Het zal toch een kwestie van de simkaart in een ander toestel proberen worden. 


Reageer