Skip to main content

Goedendag,

Eind december heb ik een Iphone 12 Pro aangekocht bij KPN. Voor mijn administratie heb ik een BTW factuur nodig. Op de factuur in mijn kpn staat bij het toestel vermeld BTW n.v.t.? en is er alleen btw berekend over de abonnementskosten.

Inmiddels heb ik al 2x telefonisch contact gehad met KPN; de eerste keer is mij opnieuw de factuur toegestuurd welke ik al had en bij het 2e gesprek is mij expliciet toegezegd dat de juiste btw factuur er aan zou komen.

We zijn nu weer een paar weken verder en ik heb nog steeds niet de juiste btw factuur….. Hoe kom ik aan de factuur met daarop de BTW gespecificeerd over het aankoopbedrag van de telefoon.?

De klantenservice weer bellen??

Goedemorgen @M. Kroon, als het goed is heb je in december bij de aanschaf van het nieuwe toestel een overeenkomst opgestuurd gekregen per e-mail. Daarbij zit ook een factuur voor het toestel met daarbij de btw gespecificeerd. Mocht je deze overeenkomst nu onverhoopt niet (meer) hebben, dan kan ik je deze nogmaals opsturen per e-mail, 

Vul je profiel in en geef mij een seintje, dan ga ik voor je aan de slag, 


Hoi Jeroen_dB,

Ik had op dit forum al gelezen dat je daar je btw zou kunnen vinden maar het zit bij mijn contract er niet bij. Zou je mij alsnog de specificatie kunnen sturen?

 


Hoi Jeroen_dB,

Ik had op dit forum al gelezen dat je daar je btw zou kunnen vinden maar het zit bij mijn contract er niet bij. Zou je mij alsnog de specificatie kunnen sturen?

 

Als jij je gegevens invult bij jouw profiel, stuur ik het met alle liefde op @M. Kroon 


Gedaan!


Ik heb je een kopie van het contract per e-mail opgestuurd. Daar zit een Aankoopbon mobiel toestel bij. 


Opgelost, dan je wel!


Goedemiddag,

Wat is precies de oplossing?

Ik heb in juli een iPhone 11 gekocht. Op de factuur van KPN staat wel BTW gespecificeerd voor andere kosten, maar de BTW over het toestel staat niet gespecificeerd. Voor het toestel staat slechts het totale bedrag (EUR 624,-). Ik heb wel een specificatie nodig voor mijn boekhouding van de BTW over de aanschafprijs van de iPhone.

Met vriendelijke groet

Rob


Bij het afsluiten van het abonnement heb je als het goed is een contract per e-mail ontvangen. Daar zit ook de aankoopbewijs van het toestel bij. Daar wordt de btw weergegeven. 


Hoi Jeroen,

Dank je wel. Het lost mijn probleem echter nog niet op.

In het contract is geen BTW gespecificeerd. Wel staat in het document met de tarieven “Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw. (Prijs)wijzigingen en zet/drukfouten voorbehouden."

Maar ik heb een specificatie nodig.

In de maandfactuur is wel de BTW gespecificeerd over de andere kosten (abonnement en thuiskopieheffing), maar ook weer niet over het toestel. (Het toestel wordt direct ineens afgerekend).

Groet

Rob


De laatste pagina van jouw contract bevat de aankoopbon van jouw toestel inclusief btw. Ik stuur je een kopie van het contract op. Pagina 4 van de kopie bevat de aankoopfactuur met daarbij specificatie. 


OK!  Hartelijk dank


Hoe kan ik mijzelf afmelden voor deze berichten?     Mijn probleem is vorig jaar opgelost. Ik ben echt niet geïnteresseerd in vragen en antwoorden van andere klanten.


Jeroen, 

 

Ik kamp ook met het ontbreken van de btw op de factuur en het contract. Ik heb eerst even zelf gekeken of het het antwoord kon vinden maar in mijn contract staat geen apart vermelde btw, ook niet op de laatste pagina. 


Om de factuur met btw specificatie op te kunnen sturen, heb ik wel gegevens nodig @Ries70 Zou je jouw forumprofiel in willen vullen? 


Done, betreft mobilenummer en aankoop i phone die hangt aan het in het profiel genoemde klantnummer. 


Excuses voor de late reactie @Ries70, een kopie van het contract komt alsnog per e-mail naar je toe. De laatste 2 pagina's bevatten de factuur van jouw toestel. De btw staat daar ook op gespecifieerd. Â