Skip to main content

Beste Alex_P (of KPN-collega),

Ik heb dezelfde vraag als plof, maar kan niet iets met het gegeven antwoord.

Ook ik kan de btw over de aflossing van mijn toestel op de maandelijkse KPN-factuur niet zakelijk verrekenen, omdat daar expliciet staat dat “Over deze factuurregel is door de KPN geen BTW in rekening gebracht”.

Nu heb ik het toestel aangeschaft door mijn KPN-abonnement bij Belsimpel te verlengen.

Het toestel kost inclusief BTW € 1.200 (icl. BTW).

Daarvan heb ik aan Belsimpel aanbetaald € 264 (incl. BTW). Daarvoor een factuur ontvangen met de BTW-specificatie over die € 264 en die kan ik dus verrekenen.

Resteert voor mij te betalen 24 * € 39 = € 936 (incl. BTW)

Op de KPN factuur zie ik alleen de 24 keer die maandelijkse inhouding staan van € 39 waarover geen BTW in rekening is gebracht, terwijl dat WEL zou moeten. Ik zie nergens anders een BTW-vermelding voor dat hele bedrag op de KPN-facturen.

In dit geval steekt KPN dus onterecht wél de BTW die ik betaal in eigen zak, is mijn stelling.

Graag uitleg!

Groet, Ruud

Hoi @DerRudy, welkom op het forum! De BTW over de hele toestelprijs kun je (als je bij ons bestelt in ieder geval) terugvinden bij het aankoopbewijs bij je contract. Als je via Mobiel.nl hebt verlengt vermoed ik dat hij daar ook bij moet zitten.
Ik kijk ook graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?


Hoi @DerRudy, welkom op het forum! De BTW over de hele toestelprijs kun je (als je bij ons bestelt in ieder geval) terugvinden bij het aankoopbewijs bij je contract. Als je via Mobiel.nl hebt verlengt vermoed ik dat hij daar ook bij moet zitten.
Ik kijk ook graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Hallo Thomas, 

Mijn profiel is aangepast zoals je hebt gevraagd.

Heb contact met Belsimpel gehad en die verwijzen mij weer naar KPN (omdat die het bedrag war de btw in zit innen, en niet Belsimpel), behalve dat stukje aanbetaling.

 


Bedankt voor je gegevens @DerRudy, ik vrees dat ik me toch bij mijn collega's aan moet sluiten.
Als je bij mobiel.nl een abonnement besteld of verlengd hebt krijg je van hen een contract met daarbij het aankoopbewijs waarop ook de BTW staat vermeld. 
Deze zullen ze ook per e-mail verzonden hebben. Als je die bewaard hebt zou je de BTW op die bijlage moeten kunnen vinden.