Skip to main content
tot 11-2017 betaalde ik een abonnement inclusief toestelkosten, daar kon ik normaal de btw over aftrekken. Sindsdien staan de toestelkosten op de factuur zonder btw, waardoor het toestelbedrag ineens een bedrag zonder btw wordt, hierdoor kan ik geen btw aftrekken en wordt jullie winst kunstmatig verhoogd. Het lijkt niet te kloppen. Ik ontvang hier graag een plausibele verklaring voor. De aanschaf is via KPN gedaan.
Hi plof, welkom op het forum. Onze winst kunstmatig verhogen is zeker niet het geval hoor, dit wordt gewoon afgedragen. Bij de aankoop van het toestel krijg je een factuur met btw specificatie.

De aflossing daarna is "btw loos", je lost alleen een lening af. Bij de bevestiging die je hebt ontvangen tijdens het afsluiten van de verlenging zit ook een losse factuur bij van je toestel inclusief BTW vermelding. Mocht je deze niet meer hebben, dan kan ik het nogmaals naar je toesturen. Zou je in dat geval je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
hi alex, je hebt gelijk, ik was iets te snel met mn oordeel, sorry daarvoor. Ik heb idd de factuur gevonden.
Geen probleem Plof, fijn dat alles nu duidelijk is. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.