Skip to main content

Ook ik ervaar exact dezelfde zaken, wel een 4g verbinding, geen data. Al meerdere malen een SMS bericht met JA naar 1330 gestuurd zonder resultaat. Vorige week in Kameroen wel bereik gehad maar na 1 dag hield het op nadat ik eerder meldingen heb gehad over databundel. Dus nog maar weer een keer 1330 een SMS gestuurd, geen resultaat. Nadat ik terug was in de EU werkte alles weer. Nu weer buiten de EU, Brazilië, maar nog steeds geen data verbinding. KPN zegt dat alles goed staat maar geen resultaat. Telefoon aan/ uit gezet, geen resultaat. Handmatig een Provider geselecteerd geen resultaat. 
het werkte altijd goed maar nu niet meer. Vreemde is dat 3 collega’s hetzelfde euvel hebben. Lijkt dus niet aan de kant van de gebruikers te zitten maar schijnbaar ergens een software setting bij KPN die gewijzigd is. 
alle suggesties helpen niet, nog steeds geen data buiten de EU…… KPN, doe er iets aan, dit is onwerkbaar voor een frequente reiziger buiten de EU en als dit zo blijft wordt overstap overwogen (zakelijk abonnement). 

Admin: eigen topic aangemaakt. 

Hi @Benthouse en welkom op het forum! Logisch dat je ook in het buitenland wilt kunnen internetten op je toestel. Je noemt dat je een zakelijk abonnement hebt, dus ik raad je aan om hierover een topic aan te maken op ons zakelijk forum. Dan kan het daar verder met je opgepakt worden en hopelijk is er dan snel een oplossing, of tenminste duidelijkheid over waarom de data niet werkt. 🙂


Echt waar, wil je echt data gebruiken buiten de EU?

Weet je wat de kosten daar van zijn?

Ik kan me heel goed voorstellen dat jouw werkgever daar een stop op heeft staan want datagebruik buiten de EU kan stevig in de papieren lopen.

 


Het os opgelost door LIMIET UIT naar 1330 te appen. 


Fijn dat het is opgelost @Benthouse! Even voor toekomstige meelezers en ook voor jou, indien van toepassing: 

Het os opgelost door LIMIET UIT naar 1330 te appen. 

Houd hierbij wel rekening met de kosten die je hierdoor kunt maken. In Brazilië is dit bijvoorbeeld: 

 

 

Die kunnen dus hoog oplopen wanneer je het limiet uitschakelt. 


Het os opgelost door LIMIET UIT naar 1330 te appen. 

Neem de waarschuwing van @Sanne_M echt ter harte want voordat je het weet ben je (of jouw werkgever) honderden euro's lichter.

Het is echt heel onverstandig om de limiet uit te zetten.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee maar weet dat ik op dit forum verhalen heb gezien van mensen bij wie de rekening uiteindelijk meer dan tweeduizend euro bleek te zijn.


Baas stuurt mij naar (verre) buitenlanden. Dus zal ook rekening houden met de gerelateerde kosten. Wij ontvangen maandelijks overzicht dus dat zit wel goed. Ik reis 1 tot 2x per maand buiten de EU en de rest van de periode binnen de EU.Â