Skip to main content

Moet regelmatig bellen vanuit Lage Vuursche en heb zeer vaak geen verbinding. Is duidelijk dekkingsprobleem. Vele mensen gesproken die daar werken en die ervaren dezelfde problemen.

Goedemiddag @Savator en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je probleem aankaart. Heb je in deze omgeving altijd al problemen gehad met het bereik of is het eerder wel goed geweest? 


Hoi @Savator, helaas heb ik niks meer van je mogen vernemen maar ik was benieuwd of mijn hulp nog nodig is :) 


Ik ervaar sinds 21 feb 2023 ineens veel mindere dekking (1 streepje ipv minstens 4 ) op 4g in Lage Vuursche. En al hele dag. Dat was voorheen beter. is er iets aan de hand of storing?

 

Vrgr Edwin


Goedemorgen @BoshuisjeLV en welkom hier op ons forum :)

Voor zover ik kan zien is er geen sprake van een storing. Je geeft aan dat je in plaats van de gebruikelijke 4 streepjes nu maar 1 streepje hebt maar ervaar je ook daadwerkelijk problemen met het bereik? Kun je bellen en gebeld worden? Zolang dat goed gaat, is het eigenlijk niet nodig om naar die streepjes te kijken. 


Beste jan, ik heb wel bereik, maar heel traag en weinig bandbreedte … dus duurt heel lang voor inladen en radio luisteren lukt al niet via de telefoon. Vrgr, Edwin

 

 


Beste jan, ik heb wel bereik, maar heel traag en weinig bandbreedte … dus duurt heel lang voor inladen en radio luisteren lukt al niet via de telefoon. Vrgr, Edwin

 

Bedankt voor de toeli@BoshuisjeLV.

Misschien geheel overbodig om te vragen, maar heb je je toestel al een keer uit - en aangezet? Een dusdanig simpele stap die daarom vaak ook wordt vergeten. Door je toestel uit - en aan te zetten wordt de verbinding met de dichtstbijzijnde zendmast opnieuw tot stand gebracht. Ik hoop dat dit er in jouw situatie voor zorgt dat het probleem wordt opgelost. En als ik het goed begrijp, ervaar je geen probleem met bellen & gebeld worden maar zit het probleem in het verbruik van de data (die dus te langzaam is)? En je ervaart dit probleem alleen in deze omgeving? Op andere locaties geen soortgelijke problemen?

 


Ik heb de iphone al uit en aan gezet, maar zal het in andere regio vanmiddag even uittesten … kom er op terug, bedankt, vrgr, Edwin

 


Ik heb de iphone al uit en aan gezet, maar zal het in andere regio vanmiddag even uittesten … kom er op terug, bedankt, vrgr, Edwin

 

Top, dan zie ik je bevindingen graag tegemoet! 


Iphone werkt prima in andere gebieden, rest 1 conclusie dat er iets veranderd is qua bereik van 4G in Lage Vuursche in dat deel dat onder gemeente Bilthoven/ De Bilt valt … 

Tot paar dagen geleden vol bereik en nu 1 streepje.

Ook geen andere masten binnen bereik dan kpn - eerder wel …

Hoop dat er naar gekeken kan worden …  vrgr Edwin

 


Wij hebben ook 1 streepje in Lage Vuursche terwijl het voorheen goed was. Echt heel lastig vaak niet bereikbaar.


Iphone werkt prima in andere gebieden, rest 1 conclusie dat er iets veranderd is qua bereik van 4G in Lage Vuursche in dat deel dat onder gemeente Bilthoven/ De Bilt valt … 

Tot paar dagen geleden vol bereik en nu 1 streepje.

Ook geen andere masten binnen bereik dan kpn - eerder wel …

Hoop dat er naar gekeken kan worden …  vrgr Edwin

 

Dank weer voor de toelichting @BoshuisjeLV!

Zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Wij hebben ook 1 streepje in Lage Vuursche terwijl het voorheen goed was. Echt heel lastig vaak niet bereikbaar.

Hoi @Kaatje6 en welkom hier op ons forum!

Sinds wanneer ervaar jij dit? En ervaar je dan problemen met bellen, gebeld worden of beide? En hoe is je internetverbinding?


Wij ervaren dit sinds deze week, maar kan ook langer zijn. Wij zijn namelijk 2 maanden daar niet geweest. Daarvoor was het bereik goed.

het is bij bellen en gebeld worden


Profiel met relevante basisinfo aangevuld! Vrgr Edwin


Zie dat er onderhoud aan de mast wordt uitgevoerd:

Bron: KPN Storingen - Hier vind je alle informatie

 

Product Omschrijving Start Eind Houd mij op de hoogte
Mobiel   19 februari 2023
07:00 uur
24 februari 2023
18:00 uur

Zie dat er onderhoud aan de mast wordt uitgevoerd:

Bron: KPN Storingen - Hier vind je alle informatie

 

Product Omschrijving Start Eind Houd mij op de hoogte
Mobiel   19 februari 2023
07:00 uur
24 februari 2023
18:00 uur

Hoi @BoshuisjeLV , excuses voor de late reactie! Er was van 19 februari tot 24 februari inderdaad sprake van onderhoud maar dat had je zelf al achterhaald zag ik 🙂 Waar ik nu vooral benieuwd naar ben, is of je nog steeds problemen ervaart of dat het nu weer goed is. Dat geldt ook voor @Kaatje6.


Wat fijn, inderdaad het bereik is nu beter. 
Heb nu 2 streepjes nog niet optimaal.


Wat fijn, inderdaad het bereik is nu beter. 
Heb nu 2 streepjes nog niet optimaal.

Bedankt voor je terugkoppeling @Kaatje6 :)

Kun je nu, los van het aantal streepjes, weer zonder problemen bellen en gebeld worden?


Het werkt nu in  huis maar stoort nog wel.

 


Het werkt nu in  huis maar stoort nog wel.

 

Kun je dat iets nader toelichten @Kaatje6?

Bedoel je daarmee dat het buitenhuis nu wel goed is maar dat het bereik binnenhuis nog steeds niet goed is? Was dit voorheen wel goed (in huis)? Verder geef je aan dat het nog wel stoort; hoe bedoel je dat precies? Ervaar je storing tijdens het bellen of gebeld worden of wanneer je gebruik wilt maken van het internet?


Wat fijn, inderdaad het bereik is nu beter. 
Heb nu 2 streepjes nog niet optimaal.

Bedankt voor je terugkoppeling @Kaatje6 :)

Kun je nu, los van het aantal streepjes, weer zonder problemen bellen en gebeld worden?

we zijn inderdaad weer bereikbaar. Alleen zijn is de verbinding niet al te best. Valt tijdens een gesprek vaak even weg. En soms slecht verstaanbaar. Nog echt fijn dus.


Wat fijn, inderdaad het bereik is nu beter. 
Heb nu 2 streepjes nog niet optimaal.

Bedankt voor je terugkoppeling @Kaatje6 :)

Kun je nu, los van het aantal streepjes, weer zonder problemen bellen en gebeld worden?

we zijn inderdaad weer bereikbaar. Alleen zijn is de verbinding niet al te best. Valt tijdens een gesprek vaak even weg. En soms slecht verstaanbaar. Nog echt fijn dus.

Houd het de komende dagen nog even in de gaten @Kaatje6.

Mocht het probleem blijven bestaan dan kan ik altijd de technische dienst hier eens naar laten kijken,

 

@BoshuisjeLV , wat zijn jouw ervaringen in Lage Vuursche op dit moment?